جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

کارشناس هواشناسی : وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در روزهای هفتم و هشتم فروردین در برخی نقاط دور از انتظار نیست .

کارشناس هواشناسی : وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در روزهای هفتم و هشتم فروردین در برخی نقاط دور از انتظار نیست .

 

 

 

«کبری رفیعی» کارشناس هواشناسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این احتمال در مناطقی همچون هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس، برخی نقاط خراسان رضوی و شمالی که امروز بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است، وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز همچنین در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده که برخی از این مناطق، مستعد تگرگ خواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: شدت بارش‌ها در استان‌های هرمزگان، جزایر خلیج فارس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش‌های جنوبی کرمان و خراسان رضوی برای امروز پیش بینی می شود و فردا هم بیشترین بارش‌ها مربوط به جنوب و شمال شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی است.
رفیعی با بیان اینکه برای امروز در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش باران و برف پراکنده پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: روز پنجشنبه با ورود موج دیگری در نیمه غربی، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ادامه بارش ها را خواهیم داشت که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (هشتم فروردین) در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار پراکنده و گاه رعد و برق دور از انتظار نیست، ادامه داد: روز جمعه به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می شود اما از اواخر وقت جمعه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارندگی‎ها آغاز می شود.

** وزش باد شدید در سمنان، قم و تهران
کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه امروز در استان‌های سمنان، قم و جنوب تهران وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین شرایط را در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و جنوب خراسان رضوی خواهیم داشت و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد.
رفیعی درباره وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری گاه همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید است و به تدریج شاهد کاهش ابر خواهیم بود.
وی یادآورشد: حداکثر دمای امروز پایتخت 14 درجه بالای صفر و حداقل دمای فردا صبح در تهران 6 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

** موج بارشی دیگر از شمال غرب کشور در راه است
وی از ورود موج بارشی جمعه شب از شمال غرب خبر داد و اظهار داشت: همچنین روز یکشنبه آینده سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب، وارد کشور می‌شود که نسبت به سامانه چند روز گذشته که از آن عبور کردیم ضعیف تر است اما مسافران نوروزی قبل از سفر می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها و جاده‌ها با تلفن‌های 141 و 120 تماس بگیرند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *