چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

افشاي ابعاد تازه از پرونده سايپا

افشاي ابعاد تازه از پرونده سايپا

*«جاي تامل دارد از حساب‌هاي وحيد بهزادي و نجوا لاشيدايي در شرکت شهاب پارس بالغ بر 18ميليارد تومان به حساب خانمي واريز شده که بنا بر تحقيقات به عمل آمده اين خانم مجري شبکه ضد انقلاب من و تو و مجري مرجان‌ تي‌وي بوده که در سال 94 از کشور خارج شده است.»

نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات مسئولان سابق شرکت خودروسازي سايپا و مرتبطان اين پرونده، به صورت علني برگزار شد. نماينده دادستان با بيان اينکه اين پرونده 26 متهم دارد، گفت: اتهامات موجود شامل اخلال در نظام ارزي از طريق ثبت سفارش‌هاي صوري و غير واقعي و انجام معاملات ارزي در سطح کلان، اخلال در نظام توزيع مايحتاج عمومي از طريق تحصيل 167 هزار و 834 دستگاه خودرو با انحصار و بهره‌مندي از رانت و همچنين اخلال در نظام اقتصادي از طريق فعاليت شرکت هرمي به مبلغ 263 ميليارد ريال و پولشويي به ميزان سه هزار و دويست ميليارد تومان با 260 حساب بانکي است. حسيني در ادامه تصريح کرد: متهمان رديف اول و دوم پرونده مورد نظر زن و شوهر و داراي شغل آزاد هستند که با مديرعامل و معاون بازاريابي و فروش و همچنين مدير اداره برنامه‌ريزي فروش سايپا در قسمت اخلال در نظام توزيع نيازمندي‌هاي عمومي تباني داشته‌‌اند. نماينده دادستان در بخشي از اين دادگاه گفت: «وحيد بهزادي و خانم لاشيدايي از سال 86 در شرکت پالينور شروع به فعاليت کردند که اين شرکت با وعده‌هاي واهي سرمايه‌گذاري اقدام به جذب افراد مي‌نموده و عمده پروژه‌هاي ادعايي اين شرکت در حوزه بورس و فلزات است. همچنين براي گسترش زنجيره انساني وعده پورسانت به افراد داده شده است، ميزان 149 ميليون و 647 هزار و 962 ميليون دلار به شرکت مذکور تزريق سرمايه شده و بنا بر گزارش ارسالي وزارت اطلاعات نجوا لاشيدايي و وحيد بهزادي در تاسيس و اداره اين شرکت اقدام به پولشويي نموده‌اند که بر اساس حساب‌هاي مالي لاشيدايي و مستندات موجود در خصوص ارتباط وي با مازيار مهدوي‌فر نجوا لاشيدايي نقش مهمي را در اين شرکت ايفا کرده است. بر اساس مستندات نجوا لاشيدايي اداره اموال ندا لاشيدايي و مازيار مهدوي‌فر را در اختيار داشته است که مهدوي‌فر در زمان حضور در ايران در چندين نوبت به حساب نجوا لاشيدايي وجوهي را واريز نموده است. مقدار عوايد حاصل از شرکت پادينور 263 ميليارد ريال برآورد گرديده است.» وي افزود: «جاي تامل دارد از حساب‌هاي وحيد بهزادي و نجوا لاشيدايي در شرکت شهاب پارس بالغ بر 18ميليارد تومان به حساب خانمي واريز شده که بنا بر تحقيقات به عمل آمده اين خانم مجري شبکه ضد انقلاب من و تو و مجري مرجان‌ تي‌وي بوده که در سال 94 از کشور خارج شده است.»
گمانه‌زني‌ها ادامه دارد
حاشيه‌هاي زيادي درباره مجري شبکه من و تو ايجاد شد و برخي سايت‌ها درباره آن مطالبي منتشر کردند. به عنوان نمونه مشرق نوشت: «جالب توجه آنجاست که فساد اين مجري «من و تو» در پرونده خودروسازي سايپا با سکوت کامل رسانه‌هاي ضدانقلاب همچون بي‌بي‌سي، صداي آمريکا، ايران اينترنشنال، دويچه وله، ايران واير و… مي‌باشد. لازم به ذکر است که اين رفتار رسانه‌هاي ضدانقلاب مسبوق به سابقه بوده است. اين رسانه‌ها در پرونده فساد در پتروشيمي هيچ اشاره‌اي به نسبت مرجان شيخ‌الاسلامي، از متهمان اين پرونده با مهدي خلجي، از فعالان ضدانقلاب نکردند. با اين وجود مجريان و خبرنگاران شبکه من و تو که در برنامه‌هاي اين شبکه، خود را حامي مردم(!) مي‌خوانند نسبت به غارت اموال بيت‌المال توسط همکار خود سکوت اختيار کرده‌اند تا جايي که برخي از کاربران فضاي مجازي اين افراد را به چالش راستي آزمايي دعوت کرده‌اند.» همين سايت در خبر ديگري مدعي همجنس‌گرا بودن اين خانم شد و با انتشار عکسي نوشت: «مجري زن همجنس‌بازي که از مديران سايپا 18 ميليارد گرفت» محمد فراهاني، سردبير خبرگزاري ميزان، با انتشار تصويري در حساب توئيتر خود، متهم مجهول پرونده سايپا را معرفي کرد .فراهاني در توئيتر خود نوشت: «شخصي که روبه‌روي بزرگترين غارتگر اموال ايران نشسته و مصاحبه مي‌کند نامش آيه دريس است، فردي که در پرونده شرکت خودروسازي سايپا 18ميليارد تومان از اموال مردم ايران را به جيب زده و حالا در شبکه من‌وتو با پول مردم ايران تهيه کننده و مجري است.» رويداد24 از منظر ديگري اقدام به انتشار تصاويري از اين زن کرد و نوشت: «صبح‌شد» کسب اطلاع کرد که مجري 18ميلياردي که نامي از او در دادگاه آورده نشد و صرفا از او به عنوان مجري شبکه ضد انقلاب «من و تو» و مجري «مرجان تي‌وي» ياد شد؛ «آيه دريس» است؛ اين مجري سابقه مصاحبه با فرح پهلوي را نيز در کارنامه کاري خود دارد.

منبع : آرمان ملی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *