پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

تحریم تحریم‌گر / توئیتر اکانت ( – realDonaldTrump- ) را بطور دائم مسدود نمود

تحریم تحریم‌گر / توئیتر اکانت ( – realDonaldTrump- ) را بطور دائم مسدود نمود

*تحریم رئیس جمهور امریکا نشان می‌دهد که قدرت شبکه‌های اجتماعی بیش از قدرت دموکراسی است و یا حداقل اینکه همگام با آن پیش می رود. شبکه‌های اجتماعی در شرایط امروز نشان می‌دهند که حتی یک رئیس‌جمهور همانند ترامپ را می‌توانند محدود و تحریم کنند، قدرتی که نشان از اهمیت رسانه در دنیای امروز دارد.

*صفحه فیسبوک دونالد ترامپ ۳۵ میلیون عضو داشته است.

*ترامپ در چهار سال گذشته با بیش از ۸۸ میلیون فالوئر، دو میلیارد دلار سود برای شرکت توئیتر داشته است.

آقای تحریم در امریکا تحریم می‌شود.

توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ را به صورت دائم مسدود کرد؛ با کاری که توئیتر کرد و مسدود کردن دائمی اکانتش – realDonaldTrump- گامی مهم برای محروم کردن ترامپ از مهمترین تریبون خود برداشته شد.

به دنبال یورش مرگبار عصر چهارشنبه به کنگره، توئیتر حساب ترامپ را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرده بود، اما این بار با این استدلال که «خطر تحریک بیشتر خشونت» دارد، حساب کاربری او از دسترس خارج کرد. در بیانیه توئیتر آمده است:

«با توجه به وقایع وحشتناک این هفته، ما روز چهارشنبه روشن کردیم که تخلفات تازه از قوانین توئیتر می‌تواند به‌طور بالقوه به چنین اقدامی منجر شود.» یورونیوز خبر داده علت حذف حساب کاربری ترامپ در توئیتر دو توئیتی بوده که او بعد از ظهر روز جمعه همرسان کرده بود.

توئیتر این دو توئیت را در جهت «تجلیل از خشونت» ارزیابی کرده و گفته است که آنها در تناقض با خط مشی و سیاست این شرکت هستند.
چنانکه دویچه وله نوشته ترامپ در چهار سال گذشته با بیش از ۸۸ میلیون فالوئر، دو میلیارد دلار سود برای شرکت توئیتر داشته است اما از این امکان محروم شده و چنانکه گفته قصد دارد از پلتفرم دیگری استفاده کند. ترامپ گفته که توئیتر نسبتی با آزادی بیان ندارد و به همراه «دموکرات‌ها و افراطیون چپگرا» درصدد ساکت کردن او هستند اما او شبکه اجتماعی مختص خودش را در آینده راه‌اندازی خواهد کرد و ساکت نخواهد شد.

مارک زاکربرگ، صاحب فیسبوک هم روز پنجشنبه اعلام کرده بود که حساب شخصی رئیس جمهور امریکا در فیسبوک را برای مدت نامحدود «حداقل برای دو هفته آینده» یعنی تا مراسم تحلیف جو بایدن مسدود می‌کند. صفحه فیسبوک دونالد ترامپ ۳۵ میلیون عضو داشته است.

ترامپ برای دو هفته دیگر در اینستاگرام هم نمی‌تواند پست بگذارد. او در اینستاگرام ۲۵ میلیون فالوئر داشت.

رئیس جمهور عاشق تحریم دیگر کشورها امروز در کشور خود تحریم می‌شود.

تا حدی که صدایش را هم می‌بندند. رئیس جمهوری که چون وضعیت او را در کشورش «ناپایدار» می‌دانند و حتی رئیس مجلس نمایندگان گفته شرایط به خاطر وضعیت «عدم تعادل روانی» رئیس جمهوری خطرناک است، نگران دسترسی او به کدهای هسته‌ای هستند و گفته شده «گام‌هایی برای جلوگیری از حمله هسته‌ای به دستور ترامپ» برداشته شده است.

دموکرات‌ها البته می‌خواهند با طرح استیضاح ترامپ و در صورتی که مجلس سنا رأی موافق دهد، ترامپ را قانوناً از امکان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ و فعالیت در مناصب انتخابی محروم کنند؛ تحریمی مادام‌العمر از بازگشت به مصادر قدرت.

تحریم رئیس جمهور امریکا نشان می‌دهد که قدرت شبکه‌های اجتماعی بیش از قدرت دموکراسی است و یا حداقل اینکه همگام با آن پیش می رود. شبکه‌های اجتماعی در شرایط امروز نشان می‌دهند که حتی یک رئیس‌جمهور همانند ترامپ را می‌توانند محدود و تحریم کنند، قدرتی که نشان از اهمیت رسانه در دنیای امروز دارد.

منبع : روزنامه ایران 21 دی ماه 1399

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *