پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

زائران حسینی در کربلا توقف نکنند

زائران حسینی در کربلا توقف نکنند
* با توجه به تراکم زیاد زائران اربعین حسینی در کربلای معلی و کمبود برخی امکانات، زائران مستقر در موکب های کربلا توقف زیاد نداشته باشند و بعد از زیارت این شهر را ترک کنند.

کربلا – ایرنا – مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا امروز شنبه تاکید کرد: با توجه به تراکم زیاد زائران اربعین حسینی در کربلای معلی و کمبود برخی امکانات، زائران مستقر در موکب های کربلا توقف زیاد نداشته باشند و بعد از زیارت این شهر را ترک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که مردم و دولت عراق  تمام امکانات موجود خود را برای خدمت رسانی به زائران به میدان آورده اند، گفت: تراکم زیاد جمعیت زائران اربعین حسینی در کربلای معلی باعث مشکلاتی شده که بهتر است زائران پس از زیارت زودتر به محل زندگی خود باز گردند.

بهجتی با قدردانی از مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی تصریح کرد: عراقی ها از کوچک تا بزرگ گرفته همگی تمام امکانات خود را برای پذیرایی بهتر از زائران حسینی به میدان آورده اند و در این راه هیچگونه دریغی ندارند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی به زائرانی که در منازل عراقی ها اقامت کرده اند نیز توصیه کرد زودتر به ایران مراجعت نمایند تا با تراکم جمعیت زمان بازگشت مواجه نشوند.

به گزارش خبر نگار ایرنا که در سال های گذشته در مراسم اربعین حسینی در عراق حضور داشته، جمعیت مشتاق زائران حسینی در مراسم اربعین حسینی امسال بی نظیر است و جمعیت عاشق در جای جای شهر کربلا موج می زند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیر ستاد اربعین، تاکنون ۳ میلیون ۸۳ هزار و ۴۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و تعداد ثبت نام‌های قطعی نیز به ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۷ نفر رسیده است.بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیر ستاد اربعین، تاکنون ۳ میلیون ۸۳ هزار و ۴۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و تعداد ثبت نام‌های قطعی نیز به ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۷ نفر رسیده است.
تهران با ۴۸۹ هزار و ۲۴۱ نفر در صدر ثبت نام کنندگان و خوزستان با ۳۱۱ هزار و ۸۰۸ نفر در رتبه دوم قرار دارد. همچنین کردستان با ۸ هزار و ۷۰۶ نفر آخرین استان است، همچنین تعداد ثبت نام کنندگان اتباع خارجی نیز ۷۲ هزار و ۴۱۶ نفر است.موج حرکت زائران به سمت عتبات عالیات از هشتم مهر یعنی ابتدای ماه صفر آغاز شد و در هفته گذشته اوج گرفت به طوری که در برخی مرزها همچون مهران شاهد آغاز بازگشتی گروهی از زائران هستیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *