پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

متن کامل مصاحبه ” رواپرس ” با دکتر ” محمد قمی ” / با استانی شدن انتخابات مجلس موافقم .

متن کامل مصاحبه ” رواپرس ” با دکتر ” محمد قمی ” / با استانی شدن انتخابات مجلس موافقم .

_ دکتر قمی  ” تووووووجه ” به ” مطاااااااا لبه جدّی ” شهروندان در خصوص « عام المنفعه » ماندن « پروژه فریس » را حق آنان تلقی ، ارائه پاسخ در این زمینه را منوط به « گذار از روال قانونی » و « وقت دیگر » موکول نمودند .

 

 

 

” ن والقلم و مایسطرون ” .

بدون مقدمه :

پنج شنبه یازدهم بهمن ماه سال جاری و یک روز قبل از آغاز دهه فجر چهلمین سال انقلاب پر شکوه اسلامی برابر قرار قبلی با همراهی آقای ” نریمان تاجیک ” معاون اجرایی این « پایگاه تحلیلی – خبری کشوری » در محل دفتر ارتباط مردمی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی  جناب آقای دکتر ” محمد قمی ” در پاکدشت حضور یافتم .

_ چهل سالگی انقلاب اسلامی ، دستاوردهای سه ساله دوره اخیر حضورشان در مجلس شورای اسلامی ، موضوعات فرهنگی شهرستان برجسته ترین محورهای مصاحبه با فردی بود که حضور شش دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را تجربه نموده است و منتسب به خانواده 5 شهید عالیقدر و بزرگوار .

_ تقارن زمان انجام مصاحبه با کثرت عموم مراجعین به دفتر نماینده محترم ، فرصت طرح بسیاری از سوالات ” رواپرس ” فراملّی و منطقه ای اعم از ” FATF ” و    ” CFT  ” ، خروج از برجام و … ، فراهم نیاورد و دریافت پاسخ از سوی ایشان به نشست های آتی موکول گردید .

 

 

 

 

_ متاسفانه دیر بازیست که به کراّت تعدادی از پروژه های « بزرگ » در ادوار انتخاباتی گذشته ( البته در قرابت و ظرف زمانی اجرای طرح های مذکور ) از سوی تمامی نمایندگان ( بدون ذکر نام از فرد و جناح خاصی ) در زمان های مختلف ” چه در دوره نمایندگی و چه بازه زمانی انتخابات ” باز نشر و محلِّ …، می گردد ؛

بدیهی است انجام این امر علاوه بر آنکه « خروج از دایره انصاف » را در پی دارد خدای ناکرده ارمغانی جز  ” اغواگری ” در امور مذکور نخواهد داشت .

پر واضح است پروژه های ” بزرگ ” از لحاظ اجرا زمانبر بوده و بعضاً « مُلازم » سال های متمادی حضور افراد متعدد در مجلس شورای اسلامی می گردد و اقدامات تکمیلی و “درصدی ” آن عزیزان ضمیمه راه .

در این شرایط شایسته نیست ” به اشتباه ” « وجه غالب و موثّر سایه » « فردیّت » را سنجاق پروژه های « بزرگ » نمود و … !!!

_ در زمان طرح دستاوردهای سه ساله اخیر توسط نماینده محترم ، بنده با بیان این مطلب که شعار انتخاباتی جنابعالی در زمان مذکور ” تکمیل خدمت ” ذکر گردیده بطور صریح از ایشان تقاضا نمودم صرفاً نسبت به تبیین موارد « تولیدی » اقدام و به قولی از ارائه « بازتولید » استنکاف نمایند ؛ قضاوت در خصوص ” آن بخش ” با مخاطبان گرامی .

_ با ” تووووووجه ” به ” مطاااااااااااا لبه جدّی ” شهروندان در خصوص « عام المنفعه » ماندن « پروژه فریس » ایشان ارائه پاسخ در این زمینه را منوط به « گذار از روال قانونی » و « وقت دیگر » موکول نمودند .

_ در بخشی از مصاحبه جناب آقای دکتر قمی تفکیک بخش ” شریف آباد ” از بخش ” مرکزی ” را جزو دستاوردهای تکمیلی خدمت خویش دانسته اما نفرمودند که دستاوردهای ملموسِ فرهنگی ، اقتصادی و … ، این تفکیک ؛ برای شهرستان چه بوده است ؟

_ جناب آقای دکتر قمی در بخشی از مصاحبه موکّدا اصرار داشتند که وضعیت « خوب » روستاها در پاکدشت باعث شده که « روند مهاجرت » شکل معکوس یافته و مهاجرت به روستاها رو به تزاید باشد  ؛ ضمن احترام به نظر ایشان همچنین تقدیر از زحمات دست اندرکاران که لازم است به پاس ماحصل اقدامات شبانه روزی اشان « کلاه از سر برداشته و تمام قد بایستیم » ” رواپرس ” معتقد است به جهت همجواری شهرستان با پایتخت و به نوعی « گرانتر شدن » سکونت در تهران و مراکز شهرهای همجوار و البته پاکدشت ، هموطنانمان اسکان در روستاها را به سایر نقاط ترجیح دهند  .

قبلا مراتب تشکر خویش را از همکار گرامی سرکار خانم هاشمی پیمان ( عکاس ) همچنین حاج کاظم کرمانشاهی گرانقدر و یار سالهای دور اعلام می دارم .

 

 

 

 

متن مصاحبه ” رواپرس ” با ” دکتر محمد قمی ” :

اولا خدا را شاکرم که انقلاب به برکت وجود امام ( ره ) شکل گرفت و با تدابیر و ارشادات مقام معظم رهبری و حضور مردم و برکت خون شهدا به راه خود ادامه می دهد ، چهل سالگی انقلاب اسلامی را در پیش رو داریم در این مدت انقلاب اسلامی با موفقیت های زیادی روبرو بوده و قطعاً چالش های زیادی هم تجربه نموده است .

موفقیت های انقلاب را می توان در زمینه های علمی فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی دسته بندی نمود .

دستاوردهای علمی فرهنگی :

_ با وقوع انقلاب اسلامی شاهد جایگزین شدن ایمان ، اسلام و رواج قرآن در بین مردم بوده و انقلاب اسلامی باعث نهادینه شدن آن بین مردم گردیده است .

_ پس از وقوع انقلاب اسلامی مردم ما طعم استقلال آزادی را چشیدند ، به واقع به شرق و غرب ” نه ” گفتند و این انقلاب اعتقاد به قرآن ، اسلام و ترویج فرهنگ دینی کمک کرد.

_  روحیه مقاومت و ایثار در مردم در قبل از انقلاب بسیار ضعیف و مردم از ساواک و آمریکا می ترسیدند در واقع انقلاب اسلامی با تزریق روحیه مجاهدت باعث شد آنان در مقابل دشمن مقاوم و استوار شوند  ، می توان گفت روحیه شهادت و استقامت در مردم زیاد شد .

_ در دوران جنگ ( دفاع مقدس )  وقتی قرار بود که عملیاتی انجام شود و 90 درصد به بالا احتمال شهادت وجود داشت چند نفر دواطلب می شدند.

_ ما از ” لا اله الا الله آموختیم ” به غیر خدا ” نه ” بگوییم ، ” لا اله الا الله ” آویزه گوشمان گشت و آموزه ای شد که به شرق و غرب ” نه ” بگوییم و فقط تسلیم قدرت الهی باشیم.

_ پذیرش فرهنگ ولایت پذیری ، ولایت مداری و اهمیت دادن به مسئله ولایت از مهمترین دستاوردهای  40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی است .

_ ترویج علم و گسترش آن در جامعه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ، در انرژی هسته ای – علوم مربوط به سلولهای بنیادی – تجهیزات پزشکی – تجهیزات نظامی – سدسازی – بیمارستانها – صنایع دفاعی – دانش فنّی پیشرفت های بسیار زیادی داشته ایم ، دشمنان خواهان عدم پیشرفت ما در این عرصه ها بودند ؛ در تمامی این رشته ها ما در قبل از انقلاب دچار « رکود » بودیم اما به لطف انقلاب اسلامی الان در حال پیشرفت و تکمیل آنها هستیم .

_ در زمینه ورزشی و در المپیادها پیشرفت زیادی کرده ایم ، ما در قبل از انقلاب در المپیک – مسابقات جهانی – ورزش قهرمانی مدال آور نبودیم ولی امروز دارای مدال و صاحب جایگاه ویژه هستیم .

_ اگر سواد آموزی را صرفاً به « خواندن و نوشتن » تعبیر نماییم در حال حاضر بالای 80 درصد از هموطنان ما با سواد هستند و در قبل از انقلاب اصلاً چنین نبود .

_ گسترش دانشگاه ها در بعد از انقلاب صورت پذیرفته است ، قبل از انقلاب راه ورود به دانشگاه با مشکل روبرو بود اما امروز به اندازه کافی در دانشگاه ها صندلی برای پذیرش دانشجو وجود دارد ، در حال حاضر مراکز آموزش عالی نه تنها در استانها – شهرستانها حتی در بخش ها هم وجود دارد ؛ و این باعث مباهات است که فرزندان ایران زمین در زمینه های علمی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

_ تحصیلات خانمها بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به آن شده است ، قبل از انقلاب خانمها از آن محروم و امروز علاوه بر حضور در دانشگاه ها در بخش های پژوهشی هم حضور فعّال و در بعضی از موارد تعداد آنان از پسرها و رتبه های علمی اشان بیشتر و بهتر است .

_ عدم تشکیل هشت ماهه ” شورای عمومی فرهنگ شهرستان ” مشکلات فرهنگی را تشدید و در راه فعال نمودن این شورا ، ضمن مشورت با امام جمعه محترم که ریاست این شورا را عهده دار می باشد از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد .

* ( با توجه به حساسیت موضوع « فرهنگ » ” رواپرس ” تمامی مساعی خویش را صرف پرداختن به این مهم و طرح آن با مسئولان محترم شهرستان نموده است .

طرح این پرسش مبتنی بر ” چرایی عدم تشکیل شورای عمومی فرهنگ و تعطیلی هشت ماهه آن ” در نشست فرماندار محترم ، نماینده محترم فعلی و نماینده محترم سابق شهرستان ( متعاقباً منتشر خواهد شد ) ، فرمانده محترم سپاه ناحیه پاکدشت ( تاکید ویژه ایشان بر تحقق این مهم ) ؛ همچنین فعالان محترم فرهنگی و اجتماعی ، صورت پذیرفته و امیدواریم عزیزان اقدام عاجل را در خصوص مرتفع نمودن این نقیصه مبذول نمایند ) *

_ مراکز آموزش عالی با پتانسیل خاص خود شرایط فرهنگی را تسهیل می نمایند ، دانشگاه های حاضر در شهرستان از نظر بنیه علمی بسیار قوی و این امر می تواند کمک حال ما در جمیع امور شهرستان باشد .

_ پاکدشت دارای افتخارآفرینان ارزنده ای است و خوشحالم که می شنوم در معرفی آنان تحت عنوان « فرزند پاکدشت » همت گمارده اید ، از میان انبوه این عزیزان می خواهم از آقای ” دکتر ناصر محمدی ” نام ببرم ایشان حتی در دوره تحصیل در رشته پلیمر در آمریکا دارای رتبه برتر یا به قولی « شاگرد اوّل » بوده اند در میهن اسلامی هم همینطور .

دستاوردهای سیاسی :

_ گفتن « نه » به شرق و غرب در جمهوری اسلامی برگرفته از متکی بودن مردم به خدای متعال است .

_ در سیاست خارجی ما امروز یک « تز » جدید را آوریم برای دنیا و آن عبارت است از حمایت از مستضعفین و دشمنی با ظالم .

_ انقلاب ما الگو شده است ، نهضت های آزادی بخش جهان از انقلاب اسلامی الگو گرفته و از آن حمایت می کنند .

دستاوردهای اقتصادی :

_ ما اولّا به سمت خود کفایی اقتصادی حرکت و به پیش می رویم ، مقدار صادرات ما از بیشتر از واردات ماست .

_ آنقدر پیشرفت در تمامی زمینه ها اعم از احداث بیمارستانها – صنایع – خطوط ریلی و … ، داشته ایم که مایه ی مباهات است ؛ الان شرایطی است که داشته های امروزمان را نباید با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه نماییم ، این قیاس باید به روز و در مقایسه با کشورهای هم سطح و همجوار صورت پذیرد .

_ الان ما از خیلی کشورها جلوتر هستیم ، کشور ما از این منظر هم در آسیا جایگاه ویژه ای دارد و بالاتر است .

دستاورد های تکمیلی خدمت :

_ اقدامات تکمیلی در مورد سدّ ماملو صورت پذیرفته است .

_ به جهت آرامش زائران محترم حضرت ثامن الحجج ( ع ) و اهالی محترم و کلیه رانندگان ، در مقاطع مختلف و با پیگیری های به عمل آمده از سوی متولیّان امر اقداماتی در خصوص تعریض جاده امام رضا ( ع ) انجام شده است .

_ افتتاح دانشگاه پیام نور – تکمیل امور عمرانی و تجهیز بیمارستان شهدای پاکدشت از دیگر اقدامات به عمل آمده است ، می پذیرم که شرایط موجود این بیمارستان کفاف امور درمانی مردم پاکدشت را نمی دهد .

_ از آنجا که 80 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان حضور دارد به دنبال ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در سطح شهرستان هستیم !!

_ سعی کرده ایم که سالن های متعدد ورزشی مثل ورزشگاه کارگران را افزایش دهیم .

_ در حوزه مسکن اقدامات خوبی را انجام داده ایم .

_ در خصوص اوقاف آنقدر کار زیبا و عالی صورت گرفته است که نمایندگان دیگر شهرها می آیند و برای انجام امور مشابه در شهرهای تابعه خود درخواست راهکار می نمایند.

_ انفکاک بخش ” شریف آباد ” از بخش ” مرکزی ” از اقدامات اخیری بوده که بنده در راستای عملیاتی شدن آنان بسیار مصّر بوده ام .

_ در دو سه سال گذشته با پیگیرهای به عمل آمده روستاها دارای بودجه خاص گردیده و تقریباً مرکزیت انجام امور توسط آنان صورت می پذیرد و صرفاً ارائه برنامه و نظارت به عهده بخشداری هاست .

_ آنقدر روستاها دارای امکانات گردیده اند که روند مهاجرت در پاکدشت برعکس شده و سیل جمعیت به سمت روستاها سرازیر شده اند !!

_ به جهت حضور 3200 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی و گلخانه ای شهرستان نه تنها نرخ بیکاری در شهرستان 5/4 است که از شهرهای مجاور هم در مجموعه های اشتغال زا پاکدشت مشغول بکار می شوند !!

_ در خصوص سیاست زدگی به عرض می رسانم به علت نرخ بالای مهاجرت در پاکدشت و حضور قومیت های مختلف در شهرستان این دو عامل می توانند اولا باعث حضور گرایشات مختلف در تصمیم گیری ها شده و در ثانی بر وجود این فرضیه موثّر و تاکید نمایند .

_ وحدت رویه و استفاده از سلائق فکری مختلف در مصادر امور شهرستان موجبات رشد و ترقی شهرمان را فراهم می آورد و من در راه حصول این مهم تلاش های بسیاری را انجام داده و خواهم داد .

_ بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، همواره پیگیر و خواستار برآورده شدن مطالبات به حق مردم عزیز کشور و شهرم هستم و موضوع نطق سه شنبه نهم ماه جاری در مجلس تحت عنوان ” موضوع بحث و بررسی چالش های نظام ” در این راستا صورت پذیرفته است .

استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی :

_ در خصوص استانی شدن انتخابات معتقدم جمع جبری بررسی ها حاکی از مثبت بودن این طرح می باشد .

_ بدلائلی همچون تعدّد فرهنگ قومیت ها در شهرهای کوچک و تاثیر بلامنازع آن در شهرها ، خرید و فروش آراء ، حضور بیش از اندازه نمایندگان در زمینه های مختلف در حوزه های انتخابیه بجای حضور آنان در قانون گذاری و امور اصلی دردوران خدمت، با این طرح موافقم.

***

( بازدید از این مصاحبه در صفحه کشوری ، صفحه پاکدشت و کانال تلگرامی پایگاه ” رواپرس ” برای عموم مخاطبان عزیز میسور می باشد ) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *