سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

همایش قبل از سفر ” عتبات دانشگاهیان تهران ” با حضور پرشور زائران

همایش قبل از سفر ” عتبات دانشگاهیان تهران ” با حضور پرشور زائران
همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران عصر امروز با حضور چشمگیر بیش از۸۰۰نفر از زائرین دانشگاهی برگزار شد.

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران عصر امروز 25تیر ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، دکتر حشمت الله قنبری؛استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام،معاونین و زائرین اصلی و ذخیره بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.سپس کلیپی از عتبات دانشگاهیان پخش شد که فضای معنوی خاصی به مراسم داد.

در ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن خوشامدگویی به زائرین دانشگاهی، با بیان ویژگی های زیارت حضرت علی(ع) گفت:

امیرالمومنین(ع) را باید شناخت. ابن ابی الحدید هم می گوید من هزار بار یکی از خطبه های نهج البلاغه را خواندم و هر بار مطلب جدیدی آموختم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور درخصوص چگونه بهره بردن از این سفر گفت:

با افزایش شناخت و معرفت و با مطالعه بسته فرهنگی قبل از سفر نسبت به پالایش خودمان اقدام کنیم و با آمادگی معنوی بیشتری عازم این سفر شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در این همایش در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها و اثرات زیارت عتبات عالیات به ایراد سخن پرداخت.در ادامه؛دکتر قنبری؛در خصوص قیام عاشورا و زیارت به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه، محمد زارع ؛ معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به توضیح مسائل اجرایی پیرامون اعزام پرداخت و گفت:

بحث مهم در اعزام پسران دانشجو، خروج از کشور است و دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند باید مدارک و فرم های دفترچه راهنما را تحویل دهند تا مجوز خروج از کشور را از طریق ستاد برای آنها دریافت کنیم.

زارع در خصوص اعطای وام به زائرین نیز گفت:

زائرین دانشگاهی می توانند وام سه میلیون تومانی بانک ملت را برای زیارت عتبات دریافت کنند.وی ضمن معرفی برنامه های فرهنگی ستاد،در خصوص مسابقه چراغ راه هدایت توضیحاتی را برای زائرین بیان نمود.

از دیگر برنامه های این همایش، مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) بود که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم داد.در پایان جلسه نیز بین حاضرین در جلسه قرعه کشی شد و به چند تن از زائرین هم از سوی ستاد کارت هدیه تعلق گرفت.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی لبیک

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *