در آغازین روزهای بهار تعیلم و تربیت فرصتی دست داد تا در شهیدستان سیّد فاطمی میهمان بزرگ اندیشی باشم که بنا دارد با ابتناء بر راهبرد متصوره
ابتدای حضور خویش در این دبیرستان ، به بار نشستن کامل داده های انتزاعی اش را نظاره نماید.
حضرتش معتقد است در سومیّن سال حضور در این مرکز به 80 درصد از خواسته هایش دست یافته و به جهت تکمیل این پازل از پذیرش تصدّی
پیشنهادی مدیریت مرکز آموزشی ” شاهد ” در سال جاری استنکاف ورزیده است .
از هر دری سخن به میان آمد ، علیرغم کثرت امور پذیرایم گردید و با سعه ی صدر پاسخگوی سوالات کمترین .
این شما و این هوده مصاحبت با فرهنگی فرهیخته ای که تمامی دانش آموزان دبیرستان خویش را مانند مهدی خود دوست می دارد.
شرط مروّت نیست که در این هنگامه مراتب تقدیر و تشکر خود را محضر جناب آقای طالبی که در تهیّه و تکمیل آرشیو این مصاحبه ، متواضعانه مساعدت
فرمود ایفاد ندارم .
مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری کشوری ” رواپرس “
* پرورش را از هر جهت مقدّم بر آموزش می دانم.
*معتقدم خانواده نقش بی بدیلی در امروز و آینده دانش آموزان دارد .
نام و نام خانوادگی : حسین جمالی متولّد: تهران تاریخ توّلّد : ششم شهریور ماه1351
تحصیلات : کارشناس زبان انگلیسی
1370: آغاز فعّالیت در خانواده بزرگ آموزش و پرورش در مقطع راهنمایی و تدریس زبان انگلیسی .
متاهل : همسر سرکار خانم پور اسد ، خانه دار .
فرزندان :علی جمالی دانشجوی مهندسی مکانیک
مهدی جمالی دانش آموز کلاس نُهم
سوابق آموزشی :
در مجموعِ 28 سال حضور در آموزش و پرورش ، 21 سال از آن را در فعالیت های آموزشی ( تدریس ) سپری ، 7 سال آن را نیز در عرصه مدیریتی ( 4 سال
مدیریت و 3 سال معاونت) مشغول به فعالیت بوده ام .
– هم اکنون نیز مدتّ 3 سال است در سِمت مدیریت دبیرستان سیّد فاطمی که به جهت پرورش و تقدیم 87 شهید والامقام دانش آموز به نظام مقدّس
جمهوری اسلامی ملقّب به “ شهیدستان ” است انجام وظیفه نموده در خدمت دانش آموزان و خانواده های محترمشان می باشم .
– در مجموع در این دبیرستان 37 نفر از عزیزان فرهنگی فرهیخته ( با معّدل تحصیلی کارشناسی ) که 5 نفر از این بزرگواران از دوستان ارزشمند بازنشسته
می باشند به تعیلم و تربیت آینده سازان این مرز و بوم اشتغال دارند.
-این دبیرستان در ردیف مدارس دولتی محسوب و 475 نفر از عزیزان دانش آموز در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل همچنین تراکم دانش آموزی در
هر کلاس 35 نفر می باشد.
-از آنجا که نوآوری را لازمه ی کار فرهنگی و آموزش می دانم تمام سعی خویش را معطوف به تدوین برنامه های کارآفرینی نموده و معتقدم که می توان با
یک برنامه ریزی دقیق موجبات یادگیری 6 حرفه را در 6 ترم و در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان فراهم آورد .
-طبیعی است درچارچوب برآورد بعمل آورده دانش آموزان در ترم 1) معرّق و … ، در ترم 2 ) علوم کامپیوتری ، در ترم 3) الکترونیک ، در ترم 4) حجم چوب ،
در ترم 5) مسگری و در ترم 6) کاشی کاری را می آموزند.
-با توجّه به یادگیری اصولی و فراگیری هنر آنهم با راهبردی تخصصی در فرآیندی مشابه در ترم 1 ) طراحی ، در ترم 2 ) نقاشی ، در ترم 3 ) خطاطی و
خوشنویسی ، ترم 4 ) تصویر سازی ، ترم 5 ) گرافیک و در ترم 6 ) تئاتر و ادبیات نمایشی تدریس می شود.
-درکنار آموزش ترمیک حرفه های گوناگون و هنرهای چندگانه از آموزش رشته های ورزشی به عزیزان دانش آموز غافل نیستیم.
-به جهت اشراف بر وضعیت رفتاری ، اخلاقی و خانوادگی دانش آموزان نسبت به تهیه فرم نظام مراقبت اجتماعی آنان اقدام و با ابداع روش های خاصی
پاسخ های لازمه از سوی آنان و خانواده هایشان احصاء گردیده است.
-به شدّت بر نقش خانواده در زندگی روزمره و فعالیت های تحصیلی دانش آموزان واقف معتقدم در صورت توجه جدّی به این مقوله ، افقی بسیار بسیار
روشن در انتظار دانش آموزان عزیز خواهد بود.
-متاسفانه باید به عرض برسانم گسل های موجود ناشی از اختلاف خانواده ها می تواند هم بر روحیه فردی دانش آموز اثر گذار باشد و هم چالشی جدّی
را در راه فراگیری علوم آموزشی برای وی ایجاد نماید.
-هر چند تعامل خوبی میان متولّیان آموزشی این مرکز با والدین محترم وجود دارد امّا ارتقاء این وضعیت از شرایط موجود به شرایط مطلبوبتر جزو
برنامه های ماست .
-معتقدم به بهترین نحو ممکن از وجود مشاورین کاربلد در راه هدایت تحصیلی و … ، دانش آموزان استفاده و در تحقق این امر از هیچ کوششی دریغ
نخواهم کرد .
-معتقدم فرهنگیان ما جزو با عزّت نفس ترین اقشار جامعه بوده و در راه اعتلای فرهنگ این مرز و بوم از هیچ کوششی فرو گذار نیستند.
-اعتقاد دارم خانواده های محترم همچنین دانش آموزان بایستی در ابتدا به سواد رسانه ای تجهیز و سپس در فضای مجازی حضور فعال داشته باشند.