جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

گپ و گفت صمیمانه ” رواپرس ” با اساتید برجسته و « ولی پور » مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگانِ شیخ مفید

گپ و گفت صمیمانه ” رواپرس ” با اساتید برجسته و « ولی پور » مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگانِ شیخ مفید

تکلمه ؛

کلامم را با سخنانی از امیر اهل علم امیر کبیر ( ره ) آغاز می نمایم آنجا که می فرماید :

آگاهی، مهمترین عامل نجات و پیشرفت هر ملت است ، مسئول نادانی اشان نیز ما هستیم ؛ اگر ما به اندازه کافی مدرسه ساخته بودیم جاهلان بساطشان را جمع کرده بودند .

و چه روزهای با شکوهی را پشت سر می گذارم ، زمانی حضور در کنار استعدادهای درخشان جابر بن حیّان و سیّد رضی ، روزگاری در مجاورت برترین های نمونه مردمی الغدیر و اخیراً نیز در معیّت نخبگان و فرزانگان شیخ مفید .

از قدیم گفته اند شکر نعمت نعمتت افزون کند و براستی چرا در شهر سیاست زده و فرهنگ در حال ِ … شهر ما چنین نیست ؟

هر چه بیشتر به تورّق فضای انتزاعی ام می پردازم بیش از پیش به خویش و شهر همیشه با طراوت از گل های واقعی اش با تمام وجود مباهات می نمایم ، بی دلیل نیست که این شهر را ” پایتخت گل ” مام میهن لقب نهاده اند.

در نشست های متعدّد با ستوده ترین ها ، باور قلبی ام قوّت یافت که کهکشان علمی شهرمان آکنده از کواکبی است که هر کدام به تنهایی چراغ راهی برای پهنای کویرند ، از سوپر استار و اَبَر فرهنگی بی بدیل فرهنگستان شهرستان عزیز « جان و دل » ” مهدی خان تاجیک پازوکی ” با آن کاریزمای شخصیّت اخلاقی و … ایشان سخن به میان آورم یا از اساتیدی همچون آقایان استاد عباس پازوکی بزرگ ، دکتر عبّاس پازوکی ، استاد ناصر محمدی ، استاد شمالی ،استاد سید علیرضا خان داوودی ، استاد سرکار خانم فرزانه پازوکی ( روح الله ) و … که همچون نخلی دور دستان را از نعمت وجودشان بی نصیب نگذارده اند .

از استاد آقای جعفر پازوکی ، استاد سرکار خانم آمنه پازوکی ، استاد خانم مهری تاجیک پازوکی و دیگر همکاران ایشان در کنار سرکار خانم الهه فاضلی صدیق یاد نمایم یا از :

” نجمِستان ” حضرت شیخ مفید و فرزانگانش در حول بانویی بسیار محترمه و بی ادّعا استاد سرکار خانم ولی پور با اساتیدی همچون استاد سرکار خانم فاطمه علی آبادی ، استاد سرکار خانم لیلا تقوی ، استاد سرکار خانم لیلا احدی ( پاکدشتی ترین عضو حاضر در نشست ) ، استاد سرکار خانم نیّره سیلسپور ، استاد سرکار خانم مریم فتّاحی ، استاد سرکار خانم سمیرا بوربور ، هنرمند جلیل القدرو بی ادّعا استاد سرکار خانم پروانه عبّاس زاده ، استاد سرکار خانم پروانه بردبار ، استاد سرکار خانم مژگان علیکاهی ، استاد سرکار خانم طیّبه روحی آذر ، استاد سرکار خانم مریم محمّدزاده و استاد سرکار خانم معصومه پازوکی .

 

 

 

 

همراهان گرامی :

ضمن ابراز اعتذار خویش بابت اطاله ی کلام ناگزیرم به استحضار برسانم که کاریکاتوریزه ( برجسته نمودن ) اعزّه فوق الارشاره صرفاً بدان دلیل است که بارها بر این نکته وقوف موکّد داشته باشم که شهرمان از همه مواهب پیشرفت برخوردار و پتانسیل نخبه پروران و نخبگانش سرآمد است .

اینکه چرا شوربختانه یک رنسانس جدّی بستر تبدیل این پتاسیل بالقوّه به بالفعل و شرایط انتفاع سایرین از وزن علمی آنرا مهبِّا نمی سازد سوالی است که مسئولان محترم شهرستان با کمی استنکاف از خود بزرگ بینی و اِعمال تدبّر ، انصافِ منطبق بر اخلاقیّات و مهم تر از همه فارغ از سیاسی کاری بدان پاسخگو باشند .

با یک دو بیتی از استاد حاضر و شاعره ی حاضر در جلسه سرکار خانم مریم فتّاحی تصدیع را به پایان رسانده عاجزانه از محضر ناطق « نون و القلم و ما یسطرون » تمنّا دارم که انشالله روزی فرا رسد که اهلِ فرهنگِ به ذات ” مکرّم  ” ، در تمام گیتی و بطور اخصّ در شهرمان در همه حال تاکید دارم در همه حال ویژه تر از ویژه تکریم شوند و هزاران بار نه وقت در همایش ها و ارائه رپرتاژها.

 

دوباره خواب تو را دیده ام اهورایی

و گفته ای که برای همیشه می آیی

شنیده ام که فقط خواب را به چشمه بگو

ولی برای تو می گویمش که دریایی

 

انشالله به شرط قید حیات متن کامل نشست با مدیر بسیار ساعی و فرهیخته دبیرستان فرزانگان شیخ مفید و اساتید بجسته همچنین مصاحبه با دوتن از نخبگان راه یافته به دانشگاه های برتر کشور در رشته پزشکی و مهندسی برق به ترتیب سرکار خانم ها زهرا ولی زاده و زهرا یدی منتشر و در کانال تلگرامی و صفحه کشوری این رسانه به آدرس  ravapress.irدر دسترس مخاطبان فهیم خواهد بود.

در این نشست چونان گذشته از وجود عزیز دلم فرهیخته گرامی دانشجوی دکترای تربیت بدنی جناب آقای نریمان تاجیک و از همکاری سرکار خانم زارع عکّاس محترمه دفتر پاکدشت بهره مند گردیدم .

 

 

مدیر مسئول و صاحب امتیاز رسانه کشوری ” رواپرس “

مدیر مسئول و صاحب امتیاز دوهفته نامه مکتوب ” پاکدشت سلام “

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

  1. طاها احمدی

    سلام و خداقوت
    یکی از ترس های والدین برای ورود فرزندانش به تیزهوشان عدم شناخت کافی از روند آموزشی این آموزشگاه می باشد لطفا در این زمینه مطالبی درج نمایید

    Reply
    1. فاطمه

      من قبلا توی این مدرسه درس میخوندم و به جرعت میتونم بگم بهترین مدرسه ای بود که رفته بودم و هم معلما و هم مدیر و کادر مشاوره و انظباتش همشون حواسشون به بچه ها بود و هوامونو داشتن . اگه بخاطر کادر آموزشی یا امکانتشون تردید دارین باید بهتون بگم که خیلی عالین تک تک معلما و اینکه نمیزارن بچه ها استرس نمره داشته باشن و پایه شونو خیلی تقویت میکنن .

      Reply

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *