پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

روانشناس: آپارتمان‌نشینی یک پدیده غربی است

روانشناس: آپارتمان‌نشینی یک پدیده غربی است
*این سبک از زندگی مستلزم رعایت برخی اقدامات به عنوان حقوق اجتماعی و همچنین گذشت از بعضی نیازها و خواست های فردی است و نیازمند آموزش است، آپارتمان نشینی ضرورت دنیا امروز است، در گذشته بافت شهرها متفاوت با زمان حاضر بود و این امر باید با پذیرش جامعه همراه شود.

تهران – ایرنا – روانشناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی، آپارتمان‌نشینی را یک پدیده غربی دانست و بر فرهنگ سازی و آموزش آن در جامعه ایران تاکید کرد.

افشین طباطبایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درمورد آپارتمان نشینی اظهار داشت: در طول تاریخ بافت زندگی بشر از روستانشینی به شهرنشینی تغییر یافت و بر این اساس زیست آپارتمانی ظهور پیدا کرد.

وی افزود: این سبک از زندگی مستلزم رعایت برخی اقدامات به عنوان حقوق اجتماعی و همچنین گذشت از بعضی نیازها و خواست های فردی است و نیازمند آموزش است.

این پژوهشگر تاکید کرد: پدیده آپارتمان نشینی از جوامع غربی به ایران انتقال یافته و این پدیده با بسیاری از عادات و سنن، خلقیات و روحیات جامعه ایرانی به سختی سازگار می شود و پذیرش آن برای بسیاری از مردم دشوار است.

طباطبایی با اشاره به ساخت برخی آپارتمان‌ها با متراژهای بالا عنوان کرد: ساخت بسیاری از این آپارتمان ها نیز حاکی از تمایل جامعه ایران به سبک و سیاق سراهای پیشین است. همچنین احداث روف گاردن (بام سبز) بر پشت بام بناها هم از دیگر علائم این علاقه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: آپارتمان نشینی ضرورت دنیا امروز است،  در گذشته بافت شهرها متفاوت با زمان حاضر بود و این امر باید با پذیرش جامعه همراه شود.

این روانشناس افزود: به عبارت دیگر جامعه به سمت آپارتمان نشینی پیش می رود و این فرهنگ ناگزیر باید مورد پذیرش قرار گیرد بنابریان از منظر آموزشی بویژه از طریق رسانه ها این پدیده زندگی شهری باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *