چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

عبرت رئیس گله / گاردین: از هر 3 جراح انگلیسی، یک نفر کمبود تجهیزات دارد

عبرت رئیس گله / گاردین: از هر 3 جراح انگلیسی، یک نفر کمبود تجهیزات دارد
*او جزو معدود رهبران سیاسی دنیا بود که در پی شیوع کرونا در کشورش بحث «مصونیت گله‌ای» را مطرح کرد .
* گاردین: از هر 3 جراح انگلیسی، یک نفر کمبود تجهیزات دارد مسؤولان ارشد حوزه پزشکی انگلیس هشدار دادند جراحان این کشور که از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، با کمبود نگران‌کننده تجهیزات حفاظت شخصی مواجهند که جان آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
*به نوشته گاردین، بر اساس جدیدترین تحقیق، حدود یک‌سوم (5/32 درصد) جراحان انگلیسی می‌گویند به ماسک، روپوش و سایر لوازمی که برای ایمن ماندن آنها نیاز است، دسترسی ندارند.
*کالج سلطنتی جراحان انگلیس که نظرات هزار و ۹۷۸ جراح و دانشجوی جراحی را جمع‌آوری کرده، این مسأله را مایه شرم خوانده است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تا یک قدمی مرگ رفت و با خوش‌شانسی برگشت.
او جزو معدود رهبران سیاسی دنیا بود که در پی شیوع کرونا در کشورش بحث «مصونیت گله‌ای» را مطرح  و ادعا کرد بهترین راه برای مقابله با کرونا چیزی نیست جز اینکه ارتباطات اجتماعی افراد آزاد باشد، رفت و آمدها جریان داشته باشد، کسب‌وکارها فعال باشد و در نهایت مترو و اتوبوس پرفشار کار کند.
به اعتقاد بوریس جانسون اینگونه همه مردم انگلیس خیلی زود کرونا می‌گیرند و نوعی مصونیت در مقابل این ویروس در جامعه ایجاد و کشورش از این بلا خلاص می‌شود.  او خود در این مسیر پیشرو بود.
در اوج بحران کرونا فیلمی از وی در یک سوپرمارکت محلی منتشر شد که بدون آنکه ماسک بر دهان داشته باشد یا فاصله توصیه شده توسط پزشکان را رعایت کند، در حال خرید بود.  وی حتی دست ندادن با افراد را هم به سخره گرفت و صراحتا گفت:
خیلی وقت‌ها یادم می‌رود نباید دست بدهم… . جانسون حتی در یکی از نطق‌های تلویزیونی‌اش صراحتا گفت با بیماران مبتلا به کرونا دست می‌دهد.
وی مصداق سیاستمداران بی‌تفاوتی شد که کرونا را ساده گرفتند و نه‌تنها خود، بلکه مردم کشورشان را هم گرفتار کردند.
تا عصر دیروز آمار تلفات انگلیس در کرونا نزدیک 10 هزار نفر بود.  آنچه بر سر بوریس جانسون آمد می‌تواند عبرتی برای همه و بخصوص رؤسای دولت‌ها باشد که بی‌توجه به هشدارهای پزشکی مسؤولان بهداشتی کشور خود ماجرای بزرگی مثل کرونا را شوخی گرفته‌اند و به دنبال مصونیت گله‌ای هستند.
آن هم ایده‌ای که درستی آن نه تنها ثابت نشده، بلکه برخی اخبار حاکی است مبدع این نظریه از ایده خود برگشته و حتی به خاطر این ایده غیرانسانی عذرخواهی هم کرده است. دیروز بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، بوریس جانسون که به دلیل حاد شدن شرایط جسمانی‌اش پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص شد.
بر اساس گزارش‌ها،‌ وی پس از مرخص شدن از بیمارستان مدتی را در اقامتگاه ییلاقی دولت انگلیس سپری خواهد کرد و بلافاصله به فعالیت خود در پست نخست‌وزیری نخواهد پرداخت.
نخست‌وزیر انگلیس دیروز و در اولین سخنانش از زمان بستری شدن در بیمارستان به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت جانش را مدیون کادر درمانی است.
حال جانسون پس از رفتن به بیمارستان رو به وخامت گذاشت و به مدت 3 روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. در غیاب وی، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس رسیدگی به امور دولت را بر عهده دارد. به هر حال جانسون دیروز از بیمارستان ترخیص شد. طی هفته گذشته حال او بشدت وخیم و احتمال مرگ او نیز مطرح شد.
وضعیت جانسون یک تلنگر و درس عبرت برای انتخاب و اتخاذ تصمیمات  عالمانه در برابر کروناست.
   گاردین: از هر 3 جراح انگلیسی، یک نفر کمبود تجهیزات دارد مسؤولان ارشد حوزه پزشکی انگلیس هشدار دادند جراحان این کشور که از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، با کمبود نگران‌کننده تجهیزات حفاظت شخصی مواجهند که جان آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
به نوشته گاردین، بر اساس جدیدترین تحقیق، حدود یک‌سوم (5/32 درصد) جراحان انگلیسی می‌گویند به ماسک، روپوش و سایر لوازمی که برای ایمن ماندن آنها نیاز است، دسترسی ندارند.
کالج سلطنتی جراحان انگلیس که نظرات هزار و ۹۷۸ جراح و دانشجوی جراحی را جمع‌آوری کرده، این مسأله را مایه شرم خوانده است.
«سو هیل» معاون رئیس این کالج به روزنامه آبزرور گفت: بیشتر کادر پزشکی، دکترها و پرستارهای جوانی هستند که بچه در خانه دارند و بدون تجهیزات مناسب خود را در خطر قرار می‌دهند. اینکه آنها بدون تجهیزات برای انجام کارشان زندگی خود را در خطر قرار بدهند، به لحاظ اخلاقی و وجدانی قابل قبول نیست.
یافته‌های دیگر این تحقیق نشان داد حدود ۷۰ درصد جراحان در بخش‌هایی از انگلیس با کمبود تجهیزات محافظتی در بیمارستان‌ها در یک ماه گذشته مواجه بوده‌اند.
همچنین ۳۹ درصد جراحان در اسکاتلند و ۳۶ درصد آنها در شمال غرب انگلیس می‌گویند با چنین کمبودهایی مواجهند. نیمی از جراحان این کشور نیز تردید دارند بتوانند آزمایش کرونا بدهند تا مطمئن شوند بیمار هستند یا خیر. یکی از جراحان، کمبود ماسک را رسوایی خواند و یکی دیگر از آنها کمبود در شرایط همه‌گیری کرونا را به اعزام به جنگ بدون داشتن سلاح تشبیه کرد
منبع : آرمان ملّی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *