پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

مراسم گلریزان انجمن حمایت از کودکان کار

مراسم گلریزان انجمن حمایت از کودکان کار

* در حال حاضر و در این برهه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه به ویژه اقتصادی، با تغییر دهک های اقتصادی در جامعه مواجهیم که این اتفاق کار کودک و کودک کار را بیشتر می کند.

مراسم افطاری و گلریزان انجمن حمایت از کودکان کار، با حضور اعضای این انجمن، خیران و جمعی از هنرمندان شب گذشته برگزار شد و عواید حاصل از آن، به نفع ۱۴۰۲ کودک تحت پوشش این انجمن رسید.

امیرباقرزادی مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار در این مراسم با تشکر از حمایت حامیان و داوطلبان این انجمن گفت: این جمع خانوادگی، جمعی است که دغدغه مندان اجتماعی دورهم جمع شده اند تا دغدغه خود را درخصوص حمایت از کودکان کار نشان بدهند. کودکان معصومی که همه ما درصددیم تا آنها را از کار دور کرده، آنها را به کودکی برسانیم و آموزش و بازی کردن را که مناسب سن آنها است، تقدم شان کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که انجمن جز با کمک حامیان و داوطلبان خود زنده نیست. با کمک این دوستان است که تاکنون انجمن توانسته رنگ و بوی خود را حفظ کند.

باقرزادی با بیان اینکه انجمن حمایت از کودکان کار، سازمانی مردم نهاد است، ادامه داد: به همین جهت با این گردهمایی سعی داشتیم حس دغدغه مند بودن خود را بروز داده و از این انجمن در بعدهای مختلف حمایت کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار تاکید کرد: در حال حاضر و در این برهه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه به ویژه اقتصادی، با تغییر دهک های اقتصادی در جامعه مواجهیم که این اتفاق کار کودک و کودک کار را بیشتر می کند.

باقری زاد اضافه کرد: به همین دلیل این رسالت را بر دوش خود می دانیم که به شکل های مختلف، از جمله قانونگذاری درست و فشار بر قانونگذاری مناسب با جلب حمایت های مردمی و با اتحاد بین مردم و حاکمیت بتوانیم آسیب های اجتماعی را دور کنیم و در ادامه به شرایطی در جامعه برسیم که هیچ بچه ای مجبور به کار در جامعه نباشد.

وی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلاتی که شاهد هستیم، ناامید نیستیم. بلکه امیدوار و معتقدیم که با شور و نشاط و تلاش بیشتر و همت عالی، قادر خواهیم بود این آسیب اجتماعی را از جامعه ایران برکنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار بیان کرد: از همه حامیان دعوت می کنم تا با ایده و راهنمایی های خود و همچنین ترویج منع کار کودک بتوانیم کودکان معصوم جامعه را حمایت و انجمن را در حوزه های مختلف از جمله آموزش، مددکاری، روانشناسی، بهداشت و درمان و تغذیه حمایت کنیم.

باقرزادی با اشاره به اینکه امروزه یکی از بهترین حمایت ها از سازمان های مردم نهاد، ترویج منع کار کودک است، ادامه داد: امیدواریم با معرفی انجمن به کلیه هموطنان بتوانیم همه با هم معضل کار کودک را از بین ببریم.

وی افزود: ما در انجمن به این نتیجه رسیدیم که برای موفقیت باید این سازمان مردم نهاد را به ۸۰ میلیون ایرانی معرفی کنیم. انجمن حمایت از کودکان کار ۱۸ سال دارد اما به نظر می رسد به میزان فعالیتی که تاکنون انجام شده، معرفی و تبلیغ نشده است. این درحالی است که برای ریشه کن کردن آسیب کودکان کار باید این آسیب را به مردم معرفی کنیم و همه باید بدانیم که این اتفاق عادی نیست.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار خاطرنشان کرد: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و با تلاش و کمک یکدیگر این آسیب را برطرف کرده و فارغ از هرگونه ملیت، نژاد، رنگ و پوست شاهد کارکردن هیچ کودکی نباشیم. جامعه ای سالم و پرنشاط و بدون آسیب های اجتماعی، با همدلی و همراهی همه مردم محقق خواهد شد.

این مراسم در مجتمع تفریحی باغ زیبا برگزار شد و در ادامه خیران با خریداری پرنده های کاغذی درنا (نماد صلح و رسیدن به آرزو) که توسط اعضای انجمن حمایت از کودکان کار درست شده بود، از کودکان کارحمایت کردند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *