پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

معاون سازمان بهزیستی از وجود مافیای کودکان کار خبر داد.

معاون سازمان بهزیستی از وجود مافیای کودکان کار خبر داد.

برخی باندهای قاچاق کودکان به اورژانس اجتماعی که قصد کمک و جمع آوری کودکان خیابانی را دارند، حمله می کنند. این خبر را دیروز معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به خراسان داد:

متأسفانه باندهای قاچاق کودکان خیابانی با قمه به برخی از نیروهای اورژانس اجتماعی و نیروهای فعال در این حوزه حمله‌ور شدند که این موضوع هم‌اکنون در دست بررسی نیروی انتظامی است.

حبیب‌ا… مسعودی فرید با اشاره به حمله برخی از باندهای قاچاق کودک به سازمان های مردم نهاد و سازمان های فعال درخصوص جمع‌آوری و سامان دهی کودکان خیابانی افزود:

در چند مرحله این باندها به اورژانس اجتماعی و سازمان های فعال در حوزه جمع‌آوری کودکان خیابانی حمله‌ور شدند که در ادامه قرار بر این شد که فرایند جمع‌آوری کودکان خیابانی با همراهی نیروی انتظامی انجام گیرد.

وی اظهار کرد:

کودکان خیابانی و کودکان کار موضوعی چند وجهی و پیچیده است.

بخشی از این کودکان ایرانی و بخش بیشتری غیر ایرانی هستند و باندهایی این کودکان را استثمار می کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:

در آخرین پذیرش کودکان خیابانی در تهران، ۸۲ درصد آنان غیرایرانی بودند و مشخص شد تعدادی از آنان به صورت غیر قانونی از مرز وارد شده اند.

وی با بیان این که بیش از ۶۰ درصد این کودکان دارای سن ۷ تا ۱۲ سال هستند، افزود:

این بچه ها که نمی توانند به تنهایی از مرز عبور کنند و افرادی این بچه ها را وارد کشور می کنند.

مسعودی فرید ادامه داد:

باندهایی بچه ها را با قیمت روزانه ۳۰ هزار تومان از خانواده های آنان اجاره می کنند؛ در حالی که درآمد این بچه ها روزانه ۱۲۰ هزار تومان است. این باندها، این کودکان را مورد استثمار قرار می دهند و مراقب این بچه ها هستند و نمی گذارند سازمان های مردم نهاد سراغ این بچه ها بروند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در استانداری درخصوص موضوع کودکان خیابانی، گفت:

مقرر شده نیروی انتظامی به این موضوع ورود کند و آن را پوشش دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود:

هنگامی که کودکان خیابانی جمع آوری می شوند، بر اساس نتیجه بررسی وضع کودک و خانواده او، نوع مداخله را طراحی و اجرا می کنیم؛ با این هدف که کودک مجبور به کار نشود. فرایندها برای کودکان ایرانی و غیرایرانی متفاوت است. از خانواده کودکان ایرانی تعهد گرفته می‌شود و کودکان غیر ایرانی نیز به اداره اتباع معرفی می شوند.

وی گفت:

از ۲۲ خرداد امسال تاکنون ۲۶۰ کودک خیابانی در تهران جمع آوری شده که ۸۲ درصد آنان غیر ایرانی و ۹۵ درصد از کودکان غیر ایرانی، افغانستانی و ۵ درصد دیگر پاکستانی بوده اند.

محمد جواد رنجبر

منبع : khorasa​nnews.‎​com

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *