چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

وجود 16 هزار معتاد متجاهر مرد و زن در استان تهران

وجود 16 هزار معتاد متجاهر مرد و زن در استان تهران
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: ۱۶ هزار معتاد متجاهر مرد و زن در استان وجود دارد که از این میزان ۱۵ هزار آن مرد و یکهزار نفر آن زن است.

محمد علی اسدی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: در خصوص واگذاری و نحوه استفاده از مراکز بهاران، در این نشست مقرر شد از هشت مرکز بهاران دو مرکز به کودکان کار و شش مرکز به شورای هماهنگی مواد مخدر برای معتادان متجاهر اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید به طور دقیق اعلام کند که این شش مرکز برای چه اموری در نظر گرفته می شود تصریح کرد: ۱۵ هزار معتاد متجاهر مرد در استان تهران وجود دارد که برای ۱۴ هزار نفر از آنها ظرفیت ایجاد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: حسب نیاز سازمان بهزیستی استان تهران از مجموع شش مرکز ممکن است این سازمان دو مرکز برای اختصاص ماده ۱۶ یعنی نگهداری از معتادان مرد و زن متجاهر و مرکزی برای مراقبت از معتادن بهبود یافته اختصاص یابد.

اسدی گفت: نیروهای سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت به معتادان ورود آنهابه بازار کار باید در مراکز سروش و زیادیان حضور یابند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته کشیفیات مواد مخدر سه درصد افزایش یافته یعنی از ۱۳ تن و ۴۰۷ کیلوگرم به ۱۳ تن و ۷۴۴ کیلوگرم رسیده است.

اسدی همچنین خاطرنشان کرد: دستگیری قاچاقچیان ۱۰ درصد افزایش و لابراتور تولید شیشه و هروئین ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: گزارشی در خصوص میزان دسترسی به مواد مخدر به نقل از رسول خزری عضو کمیسیون اجتماعی مبارزه با مواد مخدر مجلس شورای اسلامی خواندم که گفته بود میزان دسترسی افراد به مواد مخدر و روانگردان شش دقیقه است ستاد مواد مخدر در این زمینه خوب کار نکرده است، بنده همین جا اعلام می کنم که براساس گزارش حاصل از بررسی و تحقیقی که دانشگاه های استان یزد و اصفهان در خصوص میزان دسترسی افراد به مواد مخدر و روانگردان انجام داده اند مشخص شده معتادان حرفه ای و زندانیان برای پیدا کردن مواد مخدر به ۵۸ دقیقه زمان نیاز دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: قیمت شیشه در سال‌های گذشته هر کیلو ۱۰۰ میلیون تومان بوده و در سال های اخیر به ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته بود اما اکنون این قیمت‌ها به واسطه افزایش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان ۶۳ درصد افزایش یافته است.

اسدی افزود: در ۱۲ سال گذشته حدود ۱۲ تن شیشه کشف شد این در حالیست که اخیراً در کشف یک محموله یک تنی در شرق کشور ۸۵۰ کیلوگرم آن مواد مخدر شیشه بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: چند اقدام شاخص نظیر برگزاری همایش هایی با مشارکت های مرمی نظیر دوچرخه سواری و تجهیز کتابخانه مراکز ساماندهی معتادان متجاهر در محله‌های شوش، مولوی و هرندی در محله‌های شوش، مولوی و هرندی برگزار و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شد.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *