جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مهدی مطهرنیا : مجلس نوانقلابی یازدهم امیدوار است که بایدن رییس‌جمهور شود

مهدی مطهرنیا : مجلس نوانقلابی یازدهم امیدوار است که بایدن رییس‌جمهور شود
یک کارشناس روابط بین‌الملل، گفت: من تصور می‌کنم که آقایان در مجلس با توجه به برگزاری انتخابات آمریکا، امیدوار هستند که آقای بایدن پیروز انتخابات شود و سپس بعد از تکیه بر صندلی ریاست جمهوری به سرعت تمام تحریم‌ها برداشته و به برجام بازگردد و به سمت ایران دست دوستی دراز کند.

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با «انتخاب»، در واکنش به طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای لغو تحریم‌ها، گفت: مجلس امروز یک مجلس نوانقلابی است که با حداقل آرای بدست آمده در انتخابات سراسری، حداکثر شعارهای ضدبرجامی و رادیکالیستی را دنبال می‌کند. این مجلس تشکیل شده از اکثریتی است که در دوره قبلی مجلس و در صحن علنی به صورت نمادین پرچم و برجام را آتش زدند و خواهان خروج از برجام شدند.

این استاد دانشگاه افزود: امروز که 6 ماه از عمر مجلس جدید می‌گذرد، نمایندگان مجلس خودشان را ملزم به پاسخگویی دربرابر همان هوادارانی می‌دانند که با حداقل آرا، ایشان را به مجلس شورای اسلامی رساندند. فراموش نکنیم که این نمایندگان در ایام انتخابات با 2 شعار محوری و کلیدی اولا استیضاح حسن روحانی و ثانیا مبارزه با آمریکا از طریق خروج از برجام، کمپین‌های انتخاباتی خودشان را هدایت کردند.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی است که امروز دنبال چنین مباحثی باشند و با ارایه چنین طرح‌هایی خودشان را برای پاسخگویی به مطالبات هواداران خود مهیا کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل در ادامه با طرح این پرسش که آیا تولید یا غنی‌سازی بیشتر اورانیوم در شرایط امروز که کشور و مردم در تهیه کالاها و نیازهای اساسی خود دچار مشکل هستند در بحث سیاست خارجه راهگشا خواهد بود، گفت: من تصور می‌کنم که آقایان در مجلس با توجه به برگزاری انتخابات آمریکا، امیدوار هستند که آقای بایدن پیروز انتخابات شود و سپس بعد از تکیه بر صندلی ریاست جمهوری به سرعت تمام تحریم‌ها برداشته و به برجام بازگردد و به سمت ایران دست دوستی دراز کند.

مطهرنیا افزود: نکته دیگر آن است که نمایندان مجلس به نظر تحت یک فشار روانی از سوی افکار عمومی حامیان خودشان هستند و با این طرح خواستار حل این مساله هستند. ولی باید این مساله را در نظر گرفت که اگر آقای ترامپ برنده انتخابات شود، آنگاه طبق این طرح یا مذاکره باید از سر گرفته شود و یا ایران از برجام خارج شود و این دقیقا می‌تواند شروع یک چالش و مساله اساسی دیگر باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مجلس باید راهی را که انتخاب کرده را ادامه دهد و درنهایت نیز هزینه این راه را بپردازد و پاسخگوی اعمال خودش باشد، تصریح کرد: خروج از برجام می‌تواند فشارهای زیادی را دوباره بر ایران وارد کند که قطعا بخش مهمی از این فشار نیز بر دولت متحمل خواهد شد. لذا در این شرایط مجلس نمی‌تواند دولت را مقصر مشکلات بداند و باید خودش نسبت به اتفاقات و مشکلات به وجود آمده پاسخگو باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *