چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / یادداشت علامه محمدتقی جعفری در بازدید از بنیاد پژوهش‎‌های اسلامی آستان قدس

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / یادداشت علامه محمدتقی جعفری در بازدید از بنیاد پژوهش‎‌های اسلامی آستان قدس
علامه محمدتقی جعفری در سال 1366 از بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی بازدید کردند و یادداشتی از خود به یادگار گذاشتند. در سالروز درگذشت این عالم بزرگوار، به این دیدار پرداخته ایم.

به گزارش آستان نیوز، استاد علامه محمدتقی جعفری که از مفاخر عالم تشیع است و در علوم اسلامی به ویژه فلسفه از عالمان زمان بود، در ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی اسلامی نظیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی می‌ کوشید به تعمیق مطالعات اسلامی کمک کند. این عالم برجسته در تاریخ 31 شهریور سال 1366 با پژوهشگران این بنیاد دیدار کرد، دیداری که هنوز هم برخی پژوهشگران این مرکز علمی آن را به یاد دارند و از این خاطره به نیکی یاد می‌کنند. در ادامه، یادداشتی از علامه جعفری می‌خوانید که در بازدید ایشان از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در دفتر خاطرات این مرکز علمی نوشته شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم
در تاريخ 31 شهريورماه 1366 مشرف به آستان قدس امام علی بن موسی الرضا علی آبائه و اولاده الصلوة و السلام گشتم. در يکی از روزهای تشرف، موفق به ديداری از بنياد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شده و از نزديک با راهنمايی برادر ارجمند جناب حجة الاسلام و المسلمين آقای الهی قسمت هايی مختلف از اين بنياد را زيارت نمودم. همان طور که در موقع گردش و بررسی قسمت ها به تکاپوگران مخلص اين بنياد عرض کردم، الطاف الهی و فيوض ربانی بار ديگر شامل حال مردم اين جامعه بالخصوص و جوامع اسلامی علی العموم گشته و نهال سازنده و عامل تکامل انسانی را به وسيله احيای مجدد فرهنگ اسلامی، در حال رشد قرار داده است و اميدوارم اين بنياد محترم در قدم هايی که در راه احيای مجدد فرهنگ جاودانی و سازنده اسلام [برمی دارد]، موفق و مؤيد و مشمول عنايات خداوندی باشد.
محمدتقی جعفری
31 شهریور 1366

علامه محمدتقی جعفری بر اثر بیماری در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۷۷ به رحمت ایزدی پیوست و در مشهد مقدس در رواق دارالزهد حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *