پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

انتقاد سازمان جهانی بهداشت از «پیام‌های متناقض» رهبران درباره کرونا

انتقاد سازمان جهانی بهداشت از «پیام‌های متناقض» رهبران درباره کرونا

 تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت پیام‌های ضد و نقیض برخی از رهبران جهان درباره ویروس کرونا را که به گفته او باعث کاهش اعتماد مردم شده است، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش تارنمای سازمان جهانی بهداشت، دبیر کل  این سازمان روز دوشنبه در جلسه توجیهی خبرنگاران در ژنو همچنین گفت شکست رهبران جهان برای متوقف کردن شیوع فزاینده کرونا در کشورشان به این معنا است که تا آینده ای نزدیک به وضعیت عادی خود باز نخواهد گشت.

دبیر کل در این انتقاد از اشاره به نام سیاستمداری خاص خودداری کرد اما گفت: تعداد بسیاری از کشورها در مسیر نادرستی در زمینه همه گیری حرکت می کنند و برخی دیگر گام های مناسبی را برای مهار  این بیمار عفونی برنداشته اند.

وی تایید کرد که  واکنش موثر دولت ها به این ویروس با توجه به تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از اعمال محدودیت ها دشوار بوده است.

تدروس گفت: ویروس کرونا همچنان دشمن شماره یک مردم است اما اقدامات بسیاری از دولت ها و مردم بازتاب این موضوع نیست.

اظهارات دبیر کل یک روز بعد از گزارش سازمان جهانی بهداشت مطرح شد که با اشاره به تایید ۲۳۰ هزار مورد ابتلا به ویروس فقط در ۲۴ ساعت بار دیگر رکورد زد.

وی گفت ۱۰ کشور ۸۰ درصد از کل گزارش های ابتلا در روز یکشنبه را گزارش دادند و بیش از نیمی از موارد جدید ابتلا فقط از ایالات متحده و برزیل بوده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت واکنش دولت ها و افراد باید با توجه به شرایط محلی یعنی وجود جامعه ای گسترده برای گسترش ویروس باشد.

وی افزود: پیام های ضد ونقیض رهبران رکن اصلی هر گونه واکنشی را که اعتماد عمومی می باشد، تضعیف می کند و دولت ها باید پیام های بهداشتی را با شفافیت به مردم بدهند و افراد هم باید فاصله جتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست ها و ماندن درخانه در صورت داشتن علائم کووید-۱۹ را رعایت کنند.

دبیر کل در ترسیم نقشه راه کنترل کرونا بر سه نکته تاکید کرد: تمرکز بر کاهش مرگ و میر و جلوگیری از انتقال بیماری، ایجاد یک جامعه جامعه توانمند و مسئول که اقدامات فردی را به نفع یکدیگر انجام می دهد و سوم، نیاز به رهبری قدرتمند دولتی و هماهنگی در ارائه واضح و مداوم استراتژی های جامع برای مقابله با کرونا.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *