پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

برنامه‌های روز ملی استکبار ستیزی در فضای مجازی برگزار می‌شود

برنامه‌های روز ملی استکبار ستیزی در فضای مجازی برگزار می‌شود

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، برنامه‌های گرامیداشت روز ملی استکبار ستیزی  در ۱۳ آبان، در فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی  در جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله ۱۳ آبان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت ایام هفته وحدت و ۱۳ آبان امسال در حالی برگزار می‌شود که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، امکان برگزاری مراسم حضوری و میدانی سلب شده است.
وی افزود: در طول ماه‌های گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری کرونا، بسیاری از مراسم ملی و مذهبی در قالب فضا مجازی برگزار شده که این امر اهمیت این فضا را در تبلیغ و اطلاع رسانی نمایان ساخته است.
وی با گرامیداشت ایام ولادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت گفت: نیاز اصلی امروز کشور وحدت است، برخی تصور می‌کنند با بد دهانی باید افکار خود را به طرف دیگری بقبولانند. نباید به عقیده و تفکر دیگران توهین شود،  امام خمینی(ره)پرچم دار وحدت و  رهبر معظم  انقلاب ادامه دهنده این راه هستند و ما باید از این بزرگواران الگو بگیریم.
محمودی اظهار داشت: ازتبلیغ ۱۳ آبان و هفته وحدت در فضای هنری، فضا سازی شهری و مجازی نباید غافل شویم  و با توجه به مراسم های باشکوهی که در سال جاری برگزار شد، دیدیم فضای مجازی و تبلیغات و جریان سازی در آن چقدر تاثیر گذار است.
وی با اشاره توهین نشریه موهون فرانسوی در توهین به ساخت مقدس نبی مکرم اسلام گفت: باید در کنار کارهای تبلیغی که برای روز میلاد پیامبر اکرم(ص) انجام می گردد، برای دانش آموزان در برنامه شاد فضایی ایجاد گردد تا با سیره و الگوی تربیتی پیامبر اعظم(ص) بیشتر آشنا شوند.
امام جمعه موقت ورامین افزود: با هماهنگی های صورت گرفته ، شب هفده ربیع و ۱۳ آبان آسمان استان تهران نور افشانی شده و روز ۱۳ آبان با توجه به شرایط استثنایی موجود و تعطیلی این روز در تقویم، مراسم با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: با توجه به تقارن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با روز ۱۳ آبان، امسال  مراسم روز ملی استکبار ستیزی با روحیه بالا و با هدف تبیین جنایات این رژیم استکباری علیه بشریت برگزار شود.
محمودی از تجلیل از دانش آموزان برتر بسیجی ، تهیه وصایا و ساخت کلیپ شهدای دانش آموز در فضای مجازی، فراخوان و دعوت برای پیوستن به پویش دانش آموزی شناخت پیامبر(ص) و برگزاری مراسم استکبار ستیزی در کارخانجات تولیدی از جمله برنامه‌های روز ملی استکبار ستیزی در استان تهران یاد کرد.
آبان یاد آور واقعه تاریخی تبعید امام راحل به خاطر مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ ، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ است.
۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *