پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

برگزاری مجالس عزاداری در محرم نماد همبستگی جامعه است

برگزاری مجالس عزاداری در محرم نماد همبستگی جامعه است

 رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران گفت: برگزاری مناسک و مراسم محرم به طور حتم نماد همبستگی جامعه است و تامین نیاز محرومان بهترین شیوه کمک به آنها در این ایام است.  

مصطفی اقلیما در گفت وگو با ایرنا افزود: کمک به محرومان و نیازمندان یکی از اصول اساسی دین اسلام است، بر این اساس در ایام محرم برخی اقدامات همچون تدریس رایگان یک استاد دانشگاه و پذیرش و معالجه رایگان بیماران توسط پزشکان از بهترین اقسام عزاداری در این ایام است.

وی افزود: گاه هزینه های درمان یک بیمار مبتلا به کرونا بسیار هنگفت است؛ کاهش این هزینه‌ها در ایام محرم از طرف مراکز بهداشت و درمان نیز به طور حتم یکی از اقسام عزاداری است.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران تصریح کرد: فروش اجناس و اقلام مورد نیاز شهروندان با سود اندک از طرف صنف بازاری نیز می‌تواند یکی از اقسام سوگواری در این روزها باشد. آثار و نتایج این اقدامات هم بی‌شک در کوتاه‌مدت و درازمدت در کشور متجلی می‌شود.

اقلیما همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان یادآور شد: یکی از مهمترین اصول دین اسلام حفظ سلامت بدن و عدم مردم آزاری است؛ براین اساس با توجه به شیوع این بیماری آدمی در صورت احساس ناقل بودن باید از حضور در تجمعات خودداری کند.

وی ادامه داد: رعایت هر یک از آداب و اصول مذهبی دین به اعتقاد علما و روحانیون اگر با آسیب فردی و اجتماعی همراه می‌شود، فاقد ضرورت است. به عنوان مثال روزه برای یک بیمار بی‌شک ضرورت نخواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *