پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

تلاش اوباما، بوش و کلینتون برای اعتماد مردم آمریکا به واکسن کرونا

تلاش اوباما، بوش و کلینتون برای اعتماد مردم آمریکا به واکسن کرونا

 با افزایش بی اعتمادی مردم آمریکا به واکسن های تولید شده کرونا، روسای جمهور اسبق ایالت متحده در صدد آن هستند تا با واکسینه شدن اعتماد از دست رفته مردم را جلب کنند.واشنگتن پست با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته نوشت اگر واکسن کرونا به صورت رایگان در اختیار عموم قرار بگیرد، کمتر از نیمی از مردم آمریکا خواهان واکسینه شدن هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا گفت که برای جلب اعتماد مردم به روند تایید واکسن کرونا به طور زنده در برابر تلویزیون واکسینه خواهد شد.

بعد از سخنان اوباما، بوش و کلینتون دیگر روسای اسبق جمهوری آمریکا نیز اعلام کردند که برای اعتماد جلب مردم آمریکا تصمیم اوباما را انان نیز انجام خواهند داد.

تلاش اعتمادسازی برای واکسن کرونا توسط روسای جمهور سابق آمریکا در حالی انجام می شود که روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که تنها ۱۴ درصد از جامعه سیاهپوستان آمریکا معتقد بر ایمن بودن واکسن کرونا ساخته شده این کشور هستند.

واشنگتن پست با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته نوشت اگر واکسن کرونا به صورت رایگان در اختیار عموم قرار بگیرد، کمتر از نیمی از مردم آمریکا خواهان واکسینه شدن هستند.

نگرانی ها در مورد تاثیر پذیری واکسن های کرونا در حالی افزایش می یابد که اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پس از صدور مجوز استفاده از واکسن دو شرکت داروسازی فایزر و بایون‌تک در انگلیس، درمورد تایید شتابزده واکسن و رقابت بر سر آن هشدار داد.

در همین حال، آژانس داروی اروپا که مسئول تائید واکسن کووید – ۱۹ برای اتحادیه اروپاست، اعلام کرد که روش زمانبر این نهاد برای تائید واکسن کرونا، مناسب تر است زیرا براساس مدارک بیشتر انجام می شود و مستلزم کنترل های بیشتری نسبت به روش ناگهانی انگلیس است.

این نهاد درمورد تائید واکسن شرکت فایزر در انگلیس تصریح کرد که مجوز عرضه مشروط، مناسب ترین سازوکار نظارتی برای استفاده در شرایط اضطرار کنونی است.

آژانس داروی اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که تا ۲۹ دسامبر (۹ دی) درمورد صدور مجوز برای واکسن شرکت فایزر تصمیم گیری می کند.

تاکنون واکسن دو شرکت فایزر و مودرنا منتظر کسب مجوز از سوی سازمان غذا و داروی آمریکاست. آزمایش های این دو شرکت، از ایمن سازی ۹۵ درصدی افراد در برابر ابتلا به کرونا حکایت دارد.

اگرچه عرضه این دو واکسن در ماه های آتی محدود است، آمریکا بخش زیادی از عرضه اولیه شرکت فایزر و همه ۱۰۰ میلیون دُز شرکت مودرنا را خریداری کرده است.

این دو شرکت پیش بینی کرده اند که برای ایمن سازی یک میلیارد نفر تا پایان سال ۲۰۲۱ واکسن دارند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۱۴ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۰۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۲۷۶هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *