پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شیخ حسین انصاریان در ” کرمان ” ابراز داشت پناه بردن به قرآن در بحران‌ها موجب رهایی از مشکلات می‌شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شیخ حسین انصاریان در ” کرمان ” ابراز داشت پناه بردن به قرآن در بحران‌ها موجب رهایی از مشکلات می‌شود
* حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در مراسمی که با حضور جمعی از خادمیاران رضوی در مسجد تاریخی گنج کرمان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت صدیقه کبری(س) می‌فرماید سه حقیقت محبوب من است که یکی از آن سه حقیقت تلاوت قرآن است.
استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم با بیان اینکه در مواقع حوادث و بحران به قرآن رجوع کنید گفت: با نور خدا همه چیز را ببینید و از موانع رسیدن نور خدا دوری کنید.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در مراسمی که با حضور جمعی از خادمیاران رضوی در مسجد تاریخی گنج کرمان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت صدیقه کبری(س) می‌فرماید سه حقیقت محبوب من است که یکی از آن سه حقیقت تلاوت قرآن است.
وی با بیان اینکه تلاوت قرآن ترکیبی از قرائت، فهم آیه و عمل به آیه شریفه است گفت: این‌گونه ارتباط با قرآن آثار مهمی در دنیا و آخرت دارد.
این استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) نیز سعادت دنیا و آخرت را انس با قرآن کریم می‌داند افزود: اگر حوادث بعد از رحلت پیغمبر(ص) تا شب شهادت امیرالمومنین(ع) را بخوانید، می‌بینید امیرالمومنین(ع) در برابر تمام حوادث استقامت کرده و ذره‌ای از وظایف الهی خود عقب‌نشینی نکرد و بی‌حوصله نشده است.
وی خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) خط مستقیم عبودیت و خدمت به مردم را تا لحظه آخر عمر با کمال مقاومت و ایستادگی ادامه داد.
انصاریان با اشاره به اینکه بسیاری در برابر حوادث روزگار اگر چه کم هم باشد شکست می‌خورند و گاهی در این شکست گلایه‌مند از پرودگار و دین می‌شوند، گفت: آنچه که از دشمن به انبیای الهی و اهل‌بیت(ع) می‌رسید اگر قابل جبران بود جبران می‌کردند و اگر قابل جبران نبود صبر می‌کردند اما از دین رو بر نمی‌گرداندند.
وی در بیان برخی ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: پیامبر خاتم در برابر حوادث روزگار و سختی‌هایی که بر او تحمیل کردند و آزار و اذیت‌هایی که شد صبر و استقامت کرد.
این استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه ما یک جنگ تحمیلی داشتیم اما در مدت ده سال 80 جنگ بر پیامبر(ص) تحمیل کردند و او صبر کرد افزود: پیغمبر در برابر این جنگ‌ها که در بعضی از آنها بهترین یاران وی را به شهادت رساندند صبر کردند و نزد خدا شکایتی نکردند.
وی با اشاره به اینکه این صبر و استقامت از برکات انس و دوستی با قرآن کریم است، خاطر نشان کرد: با نور خدا همه چیز را ببینید و از موانع رسیدن به نور الهی پرهیز کنید.
انصاریان با تاکید بر اینکه موانع نور الهی را شناسایی کنید و از این موانع دوری کنید افزود: شب عاشورا اباعبدالله(ع) فرمود من از زمان آدم تا امشب و از امشب تا بر پا شدن قیامت اصحابی بهتر از اصحاب خود ندیدم، این اصحاب و فرزندان و بستگان آن حضرت شهید شدند اما امام حسین(ع) در مسیر الهی عقب‌نشینی نکرد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *