پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همکاری کامل بیمارستان رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با کرونا

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همکاری کامل بیمارستان رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با کرونا
مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: بیمارستان رضوی در ایام شروع کرونا با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری همه جانبه دارد.

دکتر محسن محور هم‌زمان با هفته ملی سلامت ضمن تبریک این ایام به تمامی کادر بهداشت و درمان کشور، عنوان کرد: همزمان با مقابله کادر درمانی کشور با ویروس کرونا، بیمارستان رضوی نیز تدابیر لازم را در خصوص تهیه لوازم حفاظت فردی و فراهم کردن شرایط لازم برای مواجهه با این ویروس اتخاذ کرده و در راستای فعالیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع و انتشار این ویروس همسو با مراکز درمانی دولتی، فعالیت‌های خود را به صورت جدی پیگیری کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دو اصل بیمار محوری و سلامت محوری در بیمارستان رضوی به عنوان سیاست‌های اصلی و کلان پیگیری می‌شوند، افزود: بر همین اساس، تمام تلاش خود را مصروف این امر داشتیم که محیطی ایمن و سالم را در راستای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات با کیفیت درمانی و بهداشتی فراهم سازیم.
دکتر محور تصریح کرد: از زمان شروع این بیماری در کشور، بیمارستان رضوی به طور مستمر با دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در تماس بوده و با هماهنگی ستاد هدایت و راهبری این بیماری در حال مدیریت درمان بیماران مشکوک به این ویروس هستیم.
وی ادامه داد: طبق سیاست‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مقرر شد تا برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد برای کمک به بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و شریعتی که مراجعان فراوانی داشتند، در نظر گرفته شوند.
دکتر محور گفت: بر همین اساس یکی از مهم‌ترین نیازها رسیدگی به بیماران بخش مغز و اعصاب بوده که مطابق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار شد تا تمامی بیماران مبتلا به بیماری‌های جراحی مغز و اعصاب به ویژه بیماران اورژانسی عروقی مغزی که در بخش دولتی به بیمارستان قائم مراجعه داشتند، با رعایت مسائل و ضوابط بهداشتی و درمانی به بیمارستان رضوی منتقل شوند.
مدیر عامل بیمارستان رضوی اذعان کرد: از سوم فروردین سال جاری تاکنون حدود ۶۰ بیمار بستری در بیمارستان قائم(عج) و بیمار اعزام شده توسط مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ مشهد به بیمارستان رضوی منتقل شده و علاوه بر این، هر بیماری که در زمینه مغز و اعصاب نیاز به مراجعه سرپایی یا اورژانسی داشته باشد به این مرکز درمانی ارجاع داده می‌شود.
وی تصریح کرد: با این اقدام سعی شد تا برای خالی کردن تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه اعصاب بیمارستان قائم به صورت فوری کمک کرده و هم‌چنین دو اتاق عمل جراحی اختصاصی ویژه را برای بیماران مغز و اعصاب در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز به انجام عمل جراحی فوری هیچ بیماری معطل نماند‌.
دکتر محور بیان کرد: همچنین مطابق درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۰ نفر از پرستاران بیمارستان رضوی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز بیمارستانی امام رضا(ع)، قائم(عج) و شریعتی مشغول به همکاری شدند تا کمبود نیروی پرستار تا حد امکان جبران شود.
مدیر عامل بیمارستان رضوی متذکر شد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیمارستان رضوی در زمینه هزینه‌های مالی مربوط به فراهم شدن شرایط بهتر و بیشتر طی این ایام، همکاری صمیمانه‌ای با این دانشگاه داشته است.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *