چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شب قدر بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شب قدر بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است
یک کارشناس مذهبی گفت: شب قدر یکی از با فضیلت‌ترین زمان‌ها و بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گل‌زاده در گفتگو با آستان‌نیوز، اظهار کرد: شب قدر یکی از اسرار نظام آفرینش از حیث زمان است. همانطور که ما مکان‌های مقدس مثل مساجد و حرم ائمه ‌معصومین(ع) داریم زمان‌های مقدس مانند شب‌های جمعه، عید غدیر، عید مبعث، عید قربان و … هم داریم و گل سر سبد این زمان‌ها شب قدر است.
وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین ماه است و مومنین با توفیقاتی که در ماه‌های رجب و شعبان کسب کرده‌اند، قابلیت این را پیدا می‌کنند که وارد ماه ضیافت الهی یعنی ماه رمضان می‌شوند. این ماه در واقع آغاز سال عبودیت و بندگی خداوند است.
این کارشناس دینی افزود: خداوند در سوره مبارکه قدر خطاب به نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرماید: «ما قرآن را در شب قدر نازل کرده‌ایم و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست» یعنی حتی پیامبر(ص) که عقل کل عالم امکان هستند نیز نمی‌توانند درک کاملی از عظمت شب قدر داشته باشند.
وی ابراز کرد: قرآن کریم دو نوع تنزیل دارد یکی نزول تدریجی که بنا به مسائل مختلف به صورت تدریجی بر قلب پیامبر(ص) نازل شده و یک نوع هم نزول دفعی که در این نوع نزول کل محتوای قرآن به یک باره بر پیامبر(ص) نازل شده است.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: خداوند در آیات بعدی سوره قدر به معرفی و تفصیل این شب می‌پردازد و می‌فرماید: «این شب از هزار ماه بهتر است». البته ما نمی‌دانیم که منظور از ماه که در این آیه آمده چیست. اگر منظور همین ماه‌های عادی و مورد نظر ما باشد باز هم شب قدر به اندازه عمر یک انسان است.
وی ادامه داد: در این شب به گفته قرآن کریم ملائکه به سرکردگی روح که از فرشتگان مقرب الهی است به زمین فرود می‌آیند.
حجت‌الاسلام گل‌زاده عنوان کرد: ماموریت فرشتگان الهی در این شب بر روی زمین «کل امر» یعنی هر آن چه که بشر به آن نیاز دارد است و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و در شب قدر همه فیوضات آمده است و مومنین باید سعی کنند از این فرصت استثنایی بهترین بهره را ببرند.
وی یاداور شد: هر سال در شب قدر حقیقت قرآن بر قلب پاک امام عصر حضرت مهدی(عج) نازل می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *