پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد
مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور کارکنان آستان قدس رضوی ضمن رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناصر رفیعی در مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) که به همت پایگاه بسیج آستان قدس رضوی در محوطه سازمان مرکزی این نهاد برگزار شد، به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت و سلوک امام خمینی(ره) پرداخت.
مسئول مدرسه تاريخ و اديان مجتمع آموزش عالی امام خمينی(ره) با اشاره به خصلت‌های فردی که بر اساس روایات اسلامی مایه گشوده شدن درب‌های بهشت به روی انسان می‌شوند، عنوان کرد: شناخت خداوند و اطاعت از او یکی از این خصلت‌ها و نخستین مجوز برای موفقیت است، که از اصلی‌ترین شاخصه‌های اخلاقی امام راحل بود.
وی با بیان اینکه تعلیم، تعلم و عبادت اگر منهای نام رب باشد سودی نداشته و این تعمیم به تمامی علوم دارد، ابراز کرد: امام(ره) در تمام مراحل همه چیز را منتسب به خدا می‌دانست و این معرفت‌شناسی مایه آرامش امام(ره) در همه حال بود، بطوریکه در شرایط جنگ و اوضاع نابه سامان اقتصادی ایران در آن دوران، این آرامش برای خبرنگاران خارجی نیز بسیار حیرت آور بود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این سخن امام(ره) که «عالم، محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم»، تصریح کرد: حتی زمانی که خبر آزادسازی خرمشهر را به ایشان دادند فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
وی دشمن‌شناسی را یکی دیگر از خصایص انسان‌های مؤمن و خداشناس عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدا آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه دشمن‌شناسی را یکی از کلیدواژه‌های سخنان مقام معظم رهبری نیز عنوان کرد که با توجه به تأکیدات معظم‌له تاکنون کتاب‌های بسیاری در خصوص دشمن شناسی به چاپ رسیده است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین رفیعی شناخت آخرت و دنبال آن بودن، شناخت باطل و دوری از آن و شناخت حق و تبعیت از آن را از دیگر ویژگی‌های انسان مؤمن از دیدگاه روایات اسلامی عنوان و پیرامون آن توضیحاتی ارائه کرد.
گفتنی است، در ادامه این مراسم که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولین لشکری و کشوری استان خراسان رضوی و کارکنان سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، مداح اهل بیت «حاج صادق آهنگران» ضمن بیان فضائل امام شهیدان، به مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *