پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / قیام امام خمینی(ره) ادامه راه انبیاء الهی بود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / قیام امام خمینی(ره) ادامه راه انبیاء الهی بود
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان گفت: قیام امام خمینی(ره) ادامه راه انبیاء و اولیاء الهی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه شب15 خرداد حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یکی از اولیاء الهی در عصر حاضر بود، اظهار کرد: در قرآن کریم بارها به مسئله اطاعت از انبیاء و اولیاء الهی اشاره شده است.
وی تصریح کرد: مبالغه آمیز نیست اگر بگوییم اکثر آیات قرآن کریم در مورد انبیاء و اولیاء الهی و اقداماتی که آنها در مقابله با دشمنان انجام داده‌اند و عملیاتی که در انجام رسالت الهی داشته‌اند، است. در این کتاب آسمانی حدود پانصد مرتبه نام انبیاء الهی ذکر شده.
پناهیان با بیان اینکه در قرآن آیاتی در مورد احکام و اخلاقیات هم وجود دارد، ابراز کرد: تعداد این آیات بسیار کم است و بیشتر توصیه‌های معنوی، اخلاقی و مسائل مربوط به معاد شناسی و بهشت و دوزخ در حاشیه داستان انبیاء ذکر شده است.
وی ابراز کرد: در قرآن کریم بیشتر از صد بار درباره حضرت موسی(ع) و قصه‌های آن آمده است. خداوند بیشتر مسائل مربوط به دین را در آیات قرآن به صورت کلی بیان کرده و تفصیل جزئیات را به حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) واگذار کرده است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: مسائلی که در رساله عملیه مطرح شده گرفته شده از روایات معصومین(ع) است. خداوند متعال در قرآن کریم بارها به این موضوع اشاره کرده است که از اولیاء الهی اطاعت کنید.
وی ادامه داد: کلمه اطاعت در قرآن کریم بیشتر از اینکه درباره خداوند باشد درباره انبیاء و اولیاء الهی آمده است. یعنی هر هر بار در قرآن دستور به اطاعت داده شده یا اطاعت از خدا و رسول به هم است و یا اطاعت از رسول خدا(ص) به تنهایی.
پناهیان افزود: به کار بردن واژه «اطاعت» درباره پیامبران و اولیاء الهی در واقع بیانگر جایگاه آن‌ها در جامعه است. در روایات اسلامی از ولی خدا و امام معصوم(ع) به عنوان پدری مهربان و دلسوز نسبت به امت یاد شده. دنیای غرب به خصوص صهیونیسم جهانی تلاش دارد در جوامع انسانی با کمرنگ کردن نقش پدر در خانواده و جامعه نیاز افراد به امام را کمرنگ کند.
وی با بیان اینکه اسلام یک دین سیاسی است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) روزی 12 بار برنامه تلاوت قرآن داشتند، بارها به این نکته اشاره کردند که اسلام یک دین سیاسی است نه دین فردی.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: هم از نظر اجتماعی و هم از نظر فردی، انسان نیاز به امام دارد. اگر جایی دین را به صورت فردی معرفی کردند بدانید که آن دین دین شیطانی است نه الهی.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *