جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیش‌ثبت نام 5000 دانش‌آموز در مدارس امام رضا(ع) برای سال تحصیلی99-1400

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پیش‌ثبت نام 5000 دانش‌آموز در مدارس امام رضا(ع) برای سال تحصیلی99-1400
رئیس اداره آموزش بنیاد فرهنگی رضوی از پیش‌ثبت‌نام 5 هزار و 634 دانش‌آموز در مدارس امام رضا(ع) برای سال تحصیلی 99-1400 خبر داد.

سعید محمودپور سرابی؛ رئیس اداره آموزش بنیاد فرهنگی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به جزئیات مرحله پیش‌ثبت نام مدارس امام رضا(ع)، شمار دانش‌آموزان 18 واحد آموزشی وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی را در سال تحصیلی 98-99، 7 هزار و 330 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 3 هزار و 958 دانش‌آموز در مدارس مناطق برخوردار و 3 هزار و 372 دانش‌آموز نیز در مدارس مناطق غیر برخوردار و بدون پرداخت شهریه تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: هر ساله از اسفندماه مهلت پیش‌ثبت‌نام مدارس امام رضا(ع) از مسیر سامانه بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس آغاز می‌شود و تا تکمیل 5 برابر ظرفیت مدارس ادامه پیدا می‌کند. این ظرفیت‌ بسته به اقبال در برخی رشته‌ها همچون ریاضی و تجربی و نیز برخی مناطق، گاهی تنها در بازه زمانی کوتاهی تکمیل می‌شود.
محمودپور سرابی، آخرین آمار پیش‌ثبت‌نام واحدهای 18‌گانه مدارس امام رضا(ع) از نیمه اسفندماه تاکنون را 5 هزار و 634 دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: البته این آمار مختص دانش‌آموزان ورودی مقاطع پیش‌دبستانی، اول ابتدایی، پایه هفتم متوسطه اول و پایه دهم متوسطه دوم است.
رئیس اداره آموزش بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به مراحل سنجش و مصاحبه در مرحله پیش‌ثبت‌نام، بیان کرد: در این مرحله، ضمن حضور دانش‌‌آموز و والدین آنها به مدارس و تشریح رویکردهای ویژه تربیتی این بنیاد، انتظارات مدارس و خانواده‌ها و نیز اطلاعاتی از سطح بهره هوشی و توانایی‌های دانش‌آموز مطرح می‌شود.
وی در خصوص میزان شهریه تعیین شده برای مدارس امام رضا(ع) واقع در مناطق برخودار شهر مشهد هم گفت: از آنجایی که این مدارس اهداف انتفاعی نداشته و بیشتر جنبه خدمت‌رسانی دارد، تعیین مبلغ شهریه سالانه نیز تابع ضوابط اداره کل آموزش و پرورش است و هر ساله با رشد تورم، درصدی افزایش می‎یابد.
محمودپور سرابی از افزایش فضای آموزشی طی سال آینده تحصیلی خبر داد و گفت: طبق برآوردها برای سال تحصیلی 99-1400، ظرفیت پذیرش و ورودی‌های دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) افزایش خواهد یافت. ببا توجه به درخواست فراوان والدین برای نام‌نویسی فرزندانشان در این مدارس، قرار است در هر یک از سه مدرسه ابتدایی، یک کلاس اول اضافه شود.
به گفته وی، با وجود همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در بنیاد فرهنگی رضوی برای پذیرش شمار بیشتری از دانش‌آموزان، همچنان جمع زیادی از متقاضیانی که شایستگی تحصیل در این محیط آموزشی را دارند، امکان ورود پیدا نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *