پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / كتاب «زندگانی امام صادق(ع)» معرفی شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / كتاب «زندگانی امام صادق(ع)» معرفی شد
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، هم‌زمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، رئیس مذهب شیعه، ترجمه کتاب «زندگانی امام جعفر صادق (ع)» به زبان انگلیسی را معرفی می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، اين كتاب که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ترجمه‌شده است مشتمل بر زندگينامه امام صادق(ع)، شخصیت و مناظرات و همچنین ويژگي‌هاي اخلاقي اين امام بزرگوار است.
امام‌ صادق‌(ع‌) که‌ تداوم‌ بخش‌ تعلیمات‌ راستین‌ پیامبر(ص‌) بوده‌اند در رشته‌های‌ مختلف‌ اسلامی‌ شاگردان‌ زیادی‌ را تربیت و پروش کردند که‌ به نام‌ برخی از شاگردان این امام در‌ کتاب‌ حاضر اشاره شده است.
در فصل ديگري از اين كتاب به راهكارهاي امام جعفر صادق(ع) براي حل‌وفصل امور مالي نيز پرداخته‌شده است و نمونه‌هایی از اين حل‌وفصل نيز در قالب حكايت‌هايي ذکرشده است.
همچنین در اين اثر به شرايطي كه امام براي آزاد كردن برده‌ها به آن عمل مي‌كردند پرداخته‌شده و  شرايطي كه يك خليفه از نظر امام بايد داشته باشد، از دیگر مطالبی است که در این اثر مورد بحث و بررسي قرار گرفته‌.
مباحثات و مناظرات اين امام همام از دیگر مطالب مطرح شده در این اثر است و در بخش دیگری از این اثر نیز به‌تفصیل نحوه شهادت امام صادق(ع) شرح داده شده و سپس وصیت‌نامه اين امام بزرگوار موردبررسی قرارگرفته است.
در انتهاي كتاب «زندگانی امام جعفر صادق (ع)» نيز كلمات قصار و سخنان گهربار ايشان ذکرشده است.
این اثر به همت جمعی از نویسندگان نگاشته شده است و به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس توسط سید سعید ارجمند ترجمه و به زبان انگلیسی برگردانده شده است.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *