شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ولایت فقیه، دژ محکم در برابر استکبار جهانی است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ولایت فقیه، دژ محکم در برابر استکبار جهانی است
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ولی فقیه با اتکاء به گفتار و کردار اهل بیت(ع) راهنمای انسان‌ها در عرصه‌های مختلف فکری، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی است، گفت: ولایت فقیه، دژ محکم در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر؛ کارشناس مذهبی و سخنران بارگاه منور امام هشتم(ع) ظهر امروز 26 خرداد در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، ابراز کرد: سیره ائمه اطهار(ع) نسخه صحیح برنامه زندگی بشریت است و در حقیقت سیره عملی و گفتاری این بزرگواران ارائه دهنده تمام وظایف انسان در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه اصول دین و مسائل اخلاقی پایه و اساس همه مسائل زندگی انسان است، افزود: علمای دین و تربیت یافتگان مکتب اهل بیت(ع) رسالت تبیین معارف دین را برعهده دارند و در واقع حلقه اتصال ما و ائمه اطهار(ع) هستند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات مراجع تقلید از جایگاه والایی برخوردار هستند، اظهار کرد: از دیدگاه دین اسلام علما حافظان و مرزبانان دین هستند و ولایت فقیه دژ محکم در برابر تهاجمات بر علیه مکتب اهل بیت(ع) است.
سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: در هنگام هجمه دشمن به فرهنگ دینی تنها علما و در رأس آنان ولی فقیه قدرت دفاع از حریم دین را دارد بنابراین می‌توان گفت که ولی فقیه حلقه اتصال امت و امامت است.
وی ادامه داد: برخی از افراد با گفتار و عملشان برای تحقیر و تضعیف جایگاه راهنمایان دین تلاش می‌کنند، افزود: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) که فرموده اند:«کسی که به دنبال کوچک کردن علما باشد در حقیقت دین خود را نابود می‌کند و هر کس برادر دینی خودش را حقیر بشمارد در واقع جوانمردی خودش را از بین برده است». این افراد مغضوب الهی بوده و کاری از پیش نخواهند برد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *