چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /کارگاه مجازی «آموزش ساخت کاغذ به شیوه سنتی» برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /کارگاه مجازی «آموزش ساخت کاغذ به شیوه سنتی» برگزار شد
کارگاه مجازی «آموزش ساخت کاغذ به شیوه سنتی» با محوریت ساخت کاغذ ترمه اصفهان به همت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، فیلم آموزشی این کارگاه ملک با حضور مصطفی رضایی مدرس و هنرمند برجسته اصفهانی، از چهارشنبه 25 تیر 1399 در دو بخش در دسترس مخاطبان در صفحه اینستاگرام کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران به نشانی malek_museum_library قرار می‌گیرد.
بخش نخست کارگاه مجازی آموزش ساخت کاغذ به شیوه سنتی در مدت حدود 40 دقیقه روز چهارشنبه 25 تیر منتشر شد. این بخش به تاریخچه کاغذ، نوع مواد، برخی از مراحل ساخت کاغذ و… پرداخته و در آن تصویرهایی از چگونگی ساخت کاغذ نیز به نمایش در آمده است.
این کارگاه درگذشته و دوران قبل از شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شده بود که با تدوین فیلم کارگاه و انتشار آن در فضای مجازی، عموم علاقه مندان هنرهای سنتی می توانند از مباحث آن به رایگان استفاده کنند.
کتابخانه و موزه ملی ملک در سال های گذشته با برگزاری کارگاه های گوناگون «ساخت کاغذ به شیوه سنتی» کوشیده است، بر زنده سازی و رونق این هنر تأثیرگذار باشد.
به همت مدرسه فرهنگ و هنر ملک، دوره های آموزشی و کارگاه های عملی متنوعی به منظور ارائه آموزش های غیررسمی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه حوزه هنرهای سنتی با توجه به آثار هنری- تاریخی موجود در گنجینه ملک در سال های گذشته برگزار شده است.
در حال حاضر فیلم برخی از این کارگاه ‌ها و دوره ‌ها و همچنین کارگاه های جدید غیرحضوری مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در ادامه ارائه خدمات مجازی آن با هدف بهره مندی هنردوستان از ظرفیت های آموزشی این مؤسسه در دوران رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چند بخش کوتاه در فضای مجازی بارگذاری شده است.

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *