چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تشویق به تولید علم و گسترش فرهنگ کتابخوانی سنگ بنای جشنواره کتاب رضوی است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تشویق به تولید علم و گسترش فرهنگ کتابخوانی سنگ بنای جشنواره کتاب رضوی است
دبیر علمی دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی، تشویق به تولید علم و گسترش فرهنگ کتابخوانی را با عنایت به تکلیفی که مقام معظم رهبری در سه حوزه تولید کتاب خوب، کتابخوانی به عنوان یک سنت رایج و نقد و بررسی کتاب ترسیم کردند، سنگ بنای برنامه ریزی و اجرای دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی عنوان کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی باقری، در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتاب سال رضوی، ابتدا به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر روند جشنواره پرداخت.
وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: با وجود محدودیت های متاثر از شرایط، بیش از 430 اثر به این جشنواره رسید که برخی حقیقتا بسیار گران سنگ و عمیق است.
باقری همچنین به آماری از حضور آثار ناشران در این جشنواره اشاره داشت و گفت: 95 ناشر آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و بیش از 55 نفر از اساتید مجرب دانشگاه و حوزه علمیه در ارزیابی آثار مشارکت داشته و 12 موسسه آموزشی تحقیقاتی و علمی حوزوی و دانشگاهی جشنواره را در ارزیابی آثار کمک کردند که پس از بررسی های به عمل آمده، از بین 434 عنوان اثر رسیده 150عنوان به مرحله ارزیابی راه یافت.
وی، نوآوری و تازگی موضوع، پرداخت علمی، رعایت آداب و اخلاق پژوهش، بهره مندی از منابع معتبر را از سنجه های گزینش آثار عنوان کرد که در دست کم شش مرحله به انجام رسید.
باقری تصریح کرد: با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری که تاکید ویژه ای به حوزه های شعر داستان و کودک و نوجوان دارند، هیئت داوران اهتمام ویژه ای به این محورها مبذول داشت و افراد بیشتری را مورد تشویق قرار داد. ضمن این که این هیئت بر حمایت و پشتیبانی از ترجمه و انتشار کتاب های برجسته حوزه داستان و کودک و نوجوان به زبان های پر مخاطب دنیا تاکید دارد.
دبیر علمی دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی با اشاره به تنوع موضوعات کار شده در زمینه های مختلف گفت: برخلاف دوره های پبشین که کفه تاریخ و سیره رضوی سنگین تر بود در این دوره شاهد اقبالی مناسب به سایر حوزه ها در موضوع اصلی امام رضا(ع) و خاندان مکرم آن حضرت و نیز موضوع جانبی گفتمان تمدن نوین اسلامی بودیم.

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *