شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست «سلامت خانواده از دیدگاه دین و علم» در مازندران برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نشست «سلامت خانواده از دیدگاه دین و علم» در مازندران برگزار شد
به همت کانون خدمت رضوی مازندران نشست «سلامت خانواده از دیدگاه دین و علم» در شهرهای ساری، قائمشهر، بابلسر و فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از مازندران، در این نشست که به همت کانون خدمت رضوی مازندران برگزار شد، پروفسور محمدپور دزفولی؛ جراح مغز و اعصاب و حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه، در سخنانی با بیان روایتی از حضرت رضا(ع) گفت: انسان مومن و موفق کسی است که با خود و دیگران سازگار بوده و آرامش فکری داشته باشد و درگیر فضای منفی نشود.

وی با اشاره به آیه ۹۱ سوره انعام گفت: بیشتر مشکلات انسان در افکار او نهفته است، انسان نباید در راه کمک و راهنمایی دیگران به خود آسیب بزند بلکه ضمن هدایت، موضوع را به خالق هستی واگذار کرده و از آن مرحله عبور کند.

پروفسور محمدپور در ادامه با اشاره به آیات و روایات، به توجه خاص اسلام به سلامت مغز و درون پرداخت و گفت: سایر کشورها در حوزه بالینی، با بهره‌گیری از روش‌های مفهومی و کاربردی کتاب‌های آسمانی برای درمان مغز و اعصاب به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

وی افزود: ژن و ژنوم در زندگی و آینده انسان نقش اساسی دارد و بخش عمده آن، خود را در هوش و عقل و دین و اخلاق نشان می‌دهد.

یادآور می شود، دکتر محمدپور دزفولی که به دعوت کانون خدمت رضوی مازندران چند روزی مهمان مازندرانی‌های عزیز بود، علاوه بر برگزاری جلسات سخنرانی، در چند شهر و روستای مازندران به ویزیت رایگان بیماران نیازمند نیز پرداخت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *