پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

دلخوری طالبان از محدودیت‌های روادید آمریکا

دلخوری طالبان از محدودیت‌های روادید آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه طالبان افغانستان گفت که اقدام ایالات متحده در طرح محدودیت‌های ویزا علیه آنها مانعی برای توسعه روابط دوجانبه است و خواستار یک گفت‌وگوی دیپلماتیک شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه‌شنبه ایالات متحده محدودیت‌های ویزا علیه مقامات طالبان و سایر افراد مسئول در سرکوب زنان و دختران افغان از طریق سیاست‌های محدودکننده و خشونت را اعمال کرد.

در واکنش به این خبر عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان افغانستان در پیامی توییتری نوشت: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان، اطلاعیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اعمال محدودیت‌های روادید برای برخی از مقامات این کشور را مانعی برای توسعه روابط بین دو کشور می‌داند… چنین تصمیماتی می‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر منفی بگذارد. همه اختلافات باید از طریق مجاری دیپلماتیک حل و فصل شوند و تصمیماتی که به نفع دو طرف نیست، مورد بررسی قرار گیرند.

این سخنگوی وزارت خارجه طالبان افزود، تصمیم آمریکا پس از گفت‌وگوهای مفصلی که به تازگی از سوی مقامات ارشد دو طرف در مورد تقریباً همه مسائل مهم در قطر انجام شد، اتخاذ شد.

طالبان در اواسط اوت ۲۰۲۱ قدرت را در افغانستان به دست گرفت و باعث فروپاشی دولت مورد حمایت ایالات متحده و سرعت بخشیدن به خروج نیروهای واشنگتن شد. در اوایل سپتامبر، این گروه یک دولت جدید به رهبری محمد حسن آخوند که در دوران حکومت قبلی طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می‌کرد و از سال ۲۰۰۱ تحت تحریم‌های سازمان ملل بود، تشکیل داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *