پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

انانیمس انبوهی از فایل‌های کرملین را منتشر کرد

انانیمس انبوهی از فایل‌های کرملین را منتشر کرد

گروه هکری انانیمس مجموعه عظیمی از فایل‌های کرملین را منتشر کرد و متعهد شد تا زمانی که روسیه به حمله‌اش به اوکراین پایان ندهد، به هدف گرفتن این کشور ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت دیلی میل، نهادهای دولتی و شرکت‌های روسی هدف این حمله سایبری قرار گرفته‌اند و داده‌های منتشر شده شامل بیش از ۲۰۰ هزار ایمیل از وزارت فرهنگ روسیه است؛ نهادی که بر سانسورها، آرشیوها و هنر نظارت دارد.

این هکرها همچنین ایمیل‌ها و داده‌های شرکت نفت و گاز “آئروگاز” را به عنوان بخشی از تلاش‌های کنونی برای نفوذ بر عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مختل کردن آن، هک کردند.

گروه هکری انانیمس تاکید کرده تا زمانی که روسیه از اوکراین خارج نشود به حملات سایبری و انتشار اطلاعات محرمانه مسکو ادامه خواهد داد. این گروه در توییتی نوشت: تا زمانی که روسیه به حمله‌اش به اوکراین پایان ندهد، این حملات سایبری ادامه خواهند داشت.

این گروه نخستین بار در ۲۴ فوریه همزمان با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین اعلام کرد که رسما با دولت روسیه در جنگ سایبری به سر می‌برد.

از آن زمان تاکنون این گروه هکری حملات سایبری متعددی را با هدف منتشر کردن اطلاعات درباره آنچه که روسیه آن را یک “عملیات نظامی ویژه” می‌نامد، انجام داده است.

قانون جدید سانسور خبری روسیه به شدت شفاف‌سازی درباره آنچه را که در داخل کرملین رخ می‌دهد، مختل کرده است.

گروه هکری انانیمس اوایل ماه جاری میلادی داده‌های شخصی ۱۲۰ هزار سرباز روس را که در اوکراین هستند، افشا کرد و اطلاعات شخصی آنها از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس، واحد خدمت و شماره گذرنامه‌اشان را منتشر کرد.

این گروه هکری در توییتی نوشت: تمامی سربازانی که در حمله به اوکراین شرکت دارند باید در دادگاه‌های جنایت جنگی محاکمه شوند.

گروه انانیمس همچنین مدعی شد که بانک مرکزی روسیه را نیز هدف گرفته و ۳۵ هزار فایل را سرقت کرده است. این گروه همچنین مدعی شد که تمامی پرینترهای غیرایمن در سراسر روسیه را برای چاپ کردن پیام‌های “ضد پروپاگاندا” درباره حمله به اوکراین هک کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *