سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

چین: شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا به ۸۰ نفر رسید

چین: شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا به ۸۰ نفر رسید
کمیسیون ملی بهداشت چین بیان کرد شمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۸۰ نفر رسیده است.

 کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه ای جدید اعلام کرد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تا به حال ۸۰ نفر جان خود را از دست داده اند و شمار مبتلایان به دو هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

این کمیسیون روز گذشته یکشنبه خاطرنشان کرد که توانایی انتقال ویروس کرونا در حال تقویت شدن است.

ما شیائووی وزیر کمیسیون ملی بهداشت کشور چین، در یک نشست خبری گفته بود آگاهی مقامات در مورد این ویروس جدید محدود است و آن ها در مورد خطرات ناشی از جهش این نوع ویروس اطلاعی ندارند.

این ویروس که گفته می شود منشأ آن مربوط به فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال پیش میلادی شناسایی شد و به شهرهای بزرگ کشور چین مثل پکن و شانگهای توسعه یافته است. کشور آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آن ها گزارش شده است.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، رفت و آمد به ۱۵ شهر و روستا در دست کم دو استان مرکزی این کشور را تعلیق کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه به این ترتیب ۳۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور عملا در« قرنطینه» قرار گرفته اند.

پیش از این مقام های چین روز پنجشنبه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا رفت و آمدها به شهر ووهان را به وضعیت تعلیق در آورده بودند. شهر ووهان ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع : tasnimnews.com

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *