جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” رواپرس ” ( رضا عرب ) : آیا می توان منکر نقش « پول کثیف » توسط بعضی کاندیداها در تعیین سرنوشت جریان انتخابات 1400 شوراهای شهر و روستا شهرستان پاکدشت بود ؟ / حجت الاسلام فرجی ، عوامل هیئت اجرایی دقیقاً کجایید ؟

” رواپرس ” ( رضا عرب ) : آیا می توان منکر نقش « پول کثیف » توسط بعضی کاندیداها در تعیین سرنوشت جریان انتخابات 1400 شوراهای شهر و روستا شهرستان پاکدشت بود ؟ / حجت الاسلام فرجی ، عوامل هیئت اجرایی دقیقاً کجایید ؟

 

( فرجی یک ماه قبل ) : مجموعه ی فعلی بنده عزم خود را جزم نموده است تا با درس گرفتن از انحلال دوره قبل شورا ، تا زمان اعلام نتایج قطعی مجموع فعالیت های کاندیداها را در زمان قبل و حین برگزاری انتخابات ، رصد و با احدی تعارف نداشته بنا به مُرّ قانون توانایی تجدید نظر و حتی ابطال رای برایمان وجود دارد ، تا اینجای کار بسیار عالی اما ، شرایط فعلی حاکم بر انتخابات شورای شهر شهرستان که صدای همه را در آورده است و چنان هم گل و بلبل رخ نمی نماید ، محلّ اثبات وفاداری بیش از پیش ایشان به وعده های اعلامی است !

*در زوزهای آینده به جهت اهمیّت صد چندان موضوع بصورت مستمر ، بدون وقفه و سریالی بیشتر خواهم نوشت .

*این رسانه آمادگی کامل خویش را جهت انعکاس نقطه نظرات شهروندان گرامی ، فرهیختگان  ، علاوه بر آن کاندیداهایی که بطور جدّی نسبت به بروز فرآیند ایجادی « بازی کثیف » کاندیداهای متخلف و اطرافیانشان همچنین … ،  نقد منصفانه ( نه تخریب غیر مستند و غیر اخلاقی ) داشته و از حدوث این شرایط بصورت معنوی ، قانونی و حقوق شهروندی متضرر شده اند اعلام می دارد .

 

 

 

 

 

رسانه رسمی و کشوری ”  رواپرس “ .

 

برگزاری روز گذشته انتخابات شورا های شهر و روستا شهرستان پاکدشت ، در سطح شهرستان دلخوری های جدی را برای دلسوزان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوجود آورد ، تا آنجا که مدیر مسئول این رسانه بر آن شد نامه ای رسانه ای را تحت عنوان موضوع یاد شده و یادآوری مطالب مورد بحث به مبادی مندرج ارسال ؛ گامی کوچک در جهت اصلاح بردارد ، متن این نامه عبارت است از : 

 

 

 

 

 

 

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

 

هم ولایتی و صدیق بسیار ارجمند ، معاونت محترم سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان پاکدشت جناب آقای حسین شیرازی

مسئول محترم هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا شهرستان پاکدشت حضرت حجت الاسلام فرجی 

عضو محترم و اوّل معتمدین هیئت اجرایی انتخابات 1400 جناب آقای مسعود حسنی 

با احترام 

در شرایطی که حضور حماسی و شورانگیز مردم غیور میهن اسلامیان در انتخابات ۲۸ خرداد ( دیروز ) با انتخاب منتخب انقلابی ملّت شریف ، تفکّر سفسطه گران جویای 28 مردادی دیگر را مسدود ، موجبات افتخار و دلگرمی مقام معظّم رهبری دامه بقاء را فراهم آورده است ؛ شوربختانه گزارشات و اخبار دریافتی ( صوت – فیلم و عکس ) مردمی روز گذشته ؛ نشان از بروز بی اخلاقی های گسترده و مکرر از سوی بعضی از نفرات متقاضی و اطرافیانشان برای پیروزی به هر شکل ممکنه را در شوراهای شهر و روستا شهرستان پاکدشت دارد.

بی اخلاقی هایی که با ورود نفرات نامتعادل و بیمار مبتلا به اشتهار ، قدرت طلبی و … ، به عرصه شورا می تواند خاطره افساد انحلال شوراهای دوره گذشته را به اذهان تداعی ، تعمیق و تشدید مشکلات ماضی را برای آینده به ارمغان آورد.

با عنایت بر آنچه شرحش گذشت و با ابتناء بر مصادیق مندرج در تکلمه عاجزانه از حضور متولّیان امر استدعا دارم  از یک سو به منظور احقاق حق نفرات مُحقّی که مشمول تحصیلات عالیه ، تخصص های منحصر بفرد و انگیزش خدمت بسیار بالا می باشند و از سوی دیگر بنا به فرمایش مولای متّقیان امام على عليه السلام :  فاتَّعِظوا عِبادَ اللّه ِ بِالعِبَرِ النَّوافِعِ، و اعتَبِروا بِالآيِ السَّواطِعِ، و ازدَجِروا بِالنُّذُرِ البَوالِغِ  {{ اى بندگان خدا! از عبرتهاى سودمند درس گيريد و از نشانه هاى درخشان عبرت آموزيد و از هشدارهاى رسا متنبّه شويد { از گناهان باز ايستيد ( نهج البلاغة_  الخطبة۸۵ ) } } ؛ ضمن مغتنم شمردن فرصت ، رصد بیش از پیش را قبل از اعلام نتایج نهایی در دستور کار خود قرار داده ، با مقدّم شمردن « پیشگیری » بر « درمان » راه را برای ورود نفراتی که در دلهای غیر الهی اشان ؛ سر سوزن غشّی در راه خدمت به مردم وجود دارد ممانعت به عمل آورند.

افراد یا کسان گندم نمای جو فروشی که با سیرتی خائن و نقش بندی استادانه و متظاهرانه ، صورتی خادم را برای خود که متاثر از تمنّیات روحیه ی ذاتی سخیف آنان است به نمایش می گذارند.

آنان که وفاداری به ارزشهای نامتعالی خویش را هزاران بار « جسارتا ً » در گرو بکار گرفتن تفکّر نامبارک استفاده از ” پول کثیف ” برای بازی های فراوان بار ” کثیف تر ” جستجو ، از قِبل آن بر مردمان ولی نعمت خویش فخر فروخته ، با تعمیق بخشی به فقر ، کثرت بله قربان گوهای خویش را تعقیب ، سوار بر مرکب مراد خود به سوی حضیض ذّلت و دون طبعی می تازند ؛ غافل از آنکه هر کسی باد بکارد طوفان درو خواهد نمود.

به قول عزیزی چنانچه مقرری خدمت یک فرد ورود یافته به شورا با فرض ماهی ده میلیون تومان برای یک بازه زمانی 48 ماهه ، چهارصد و هشتاد میلیون تومان باشد ، براستی چه انگیزشی وجود دارد که گاهاً فرصت طلبان نامردمی ارقامی نجومی غیر قابل تصوّر را برای تحصیل چنین موقعیتی تقبّل می نمایند ؟

 

تکلمه ؛

جهت اطّلاع شهروندان عزیز پاکدشتی خاطر نشان می سازد :

1) اینجانب به عنوان کسی که بنا بر هوِبت ذاتی رسانه ، خود را محل رجوع دانسته و از آغازین ساعات برگزاری انتخابات تاکنون به منظورتامین و انتقال مطالبات مردمی آنهم علیرغم مشغله فراوان ناشی از ترافیک رپرتاژ اخبار انتخاباتی در سطح کشوری ، مجموعه مطالب یاد شده را با مسئولان اجرایی طرح موضوع نموده ام .

جناب سرهنگ  ” امجدی ” فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه و جناب آقای ” منصوری وش ” مسئول محترم شورای نگهبان شهرستان و … ، از دست عزیزانی بودند که گزارشات و شکوائیه های دریافتی مردمی مبتنی بر حضور ناسالم کاندید اها و نفرات تحت امرشان آنهم به جهت مبادرت در فعالیت های غیر قانونی استماع نمودند ، با عنایت به عدم دارا بودن مسئولیت مستقیم طبیعی است این عزیزان قول پیگیری برادرانه را طرح ، مسئولیّت پاسخگویی به این مهم را به دست اندرکاران متولّی اجرایی و نظارتی احاله  نمایند .

2 ) هیئت تحریریه این رسانه کشوری در قریب به یک ماه پیش و همزمان با فرآیند زمان تایید صلاحیت ها مصاحبه ای 70 دقیقه ای را با سایر اعضاء رسانه با حجت الاسلام فرجی ترتیب و مجموع تعاملات ماضی و حاضر انتخابات شهرستان در آن نشست مورد بحث قرار گرفت ( بنا بر مصالح مبتنی بر منافع فعلی و ترغیب حداکثری مردم در انتخابات ، انتشار آن به زمان های دیگر موکول گردیده است ) .

در خلال آن مصاحبه  حجت الاسلام فرجی به کرّات بر این جمله تاکید داشتند که بر خلاف رویّه مسبوق گذشته در این عرصه ، مجموعه ی فعلی بنده عزم خود را جزم نموده است با درس گرفتن از انحلال دوره قبل شورا ، تا زمان اعلام نتایج قطعی مجموع فعالیت های کاندیدا ها را در زمان قبل و حین برگزاری انتخابات ، رصد و با احدی تعارف نداشته و بنا به مُرّ قانون توانایی تجدید نظر و حتی ابطال رای برایمان وجود دارد ، تا اینجای کار بسیار عالی اما :

شرایط فعلی حاکم بر انتخابات شورای شهر شهرستان که صدای همه را در آورده است و چنان هم گل و بلبل رخ نمی نماید ، محلّ اثبات وفاداری بیش از پیش ایشان به وعده های اعلامی است .

3) حجت الاسلام فرجی و … ، سایر مسولین مصادر امور :

مسئولیت ها رفتنی است و آنچه می ماند قضاوت منصفانه مردم و تاریخ است بر عملکردمان آنهم برای همیشه ، این گوی و این میدان .

 

 

خدایا چنان کن سرانجام کار    تو خشنود باشی و ما رستگار

*

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسان ایران

کارشناس خبر ، مدیر مسئول و صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری رواپرس

پژوهشگر و کارشناس منطقه آمریکای لاتین

رضا عرب

 

 

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

  1. محمود

    با عرض سلام و ادب و احترام
    بنده خودم یکی از عوامل انتخابات بودم پای صندوق
    یعنی ابروی پاکدشت وپاکدشتی رو بردن
    مردم بومی وباحیاء پاکدشت ماکه دلسوز هستیم نباید هیچ گونه توقعی داشته باشیم که این سریع هم در شورا هیچ گونه دزدی نشود
    من نمیدانم چه کسی در هئیت نظارت و اجرای بود که این طوری تائید صلاحیت کرد
    به عنوان یک شهروند بومی پاکدشت می‌گوئیم فاتحه پاکدشت هم دراین دوره باز خوانده شدش
    واقعا جای تاسف دارد

    Reply
  2. عماد

    ضمن عرض سلام و ادب احترام خدمت مدیر مسئول رسانه کشوری  رواپرس و همکاران ارجمند و دلسوز جنابعالی.
    سخن من با مسئولین برگزاری انتخابات شهر پاکدشت این است که چگونه میتوانید عدم کارایی خود را توجیه کرده و چگونه میتوانید پاسخگوی خون شهیدان و خانواده عزیز ایشان باشید..
    عدم نظارت صحیح و به هنگام شما بستر تخلفات فراوان انتخاباتی را برای عده ای فرصت طلب و سود جو فراهم کرد که آنچنان آبرویی از پاکدشت ریخت که …
    تعدد ثبت نام کنندگان،رقابت های قومی و قبیله ای و شیوه های جذب رای (خرید رای و..) همه وهمه نشان از عدم وجود مشاعر،بلوغ وفرهنگ سیاسی است..
    عدم نظارت دقیق و مستمر شما بر روند انتخابات باعث راه یابی افرادی ناآگاه و فرصت طلب به شورا شد که دیر یا زود بی آبرویی سیاسی دیگری را برای شهرمان رغم خواهند زد…شاهد مثال من اعضاء ادوار گذشته شورا که برخی از آنها با این افراد قرابت داشته
    ویا از اقوام و خانواده ایشان هستند ،
    که نتیجه عدم نظارت بر عملکرد آنها بازداشت حدود ۱۰۰۰ نفر اعضای شورای شهر و روستای سراسر کشور به دلیل سوءاستفاده ها و اعمال غیر قانونی و تخلفات ایشان شد که شهر ما نیز یکی از آن شهرها بود..
    مکررا تکرار میکنم ریشه بسیاری از مشکلات موجود شهر نبود فرهنگ سیاسی است..
    که؛ استفاده از ظرفیت فرهنگیان،فرهیختگان ونخبگان در شورا تا حد قابل توجهی می تواند به رشد وتعالی شورایی کارآمد و بهبود یافتن فرهنگ سیاسی کمک کند.
    که با توجه به عدم نظارت بر انتخابات این دوره نیز این امر محقق نشد..
    شما را به خون شهدا قسم قبل از اینکه تازیانه عملکرد بد شورای جدید شما را بیدار کند به خود آمده کاری کنید..
    اندک آبروی سیاسی که برای شهر پاکدشت باقی مانده را حفظ کرده این لکه ننگ انتخابات کثیف شورای شهر را از کارنامه خود پاک کنید..
    مسئولین ، شما مسئولین .
    در آخر از مردم فهیمی که آبرو و رای خود رو به اندک ریالی نفروخته وبا حضور عزیز خود باعث رونق گرفتن انتخابات شدند از عمق جان تشکر کرده و برای کاندیدهای  عزیزی که مخلصانه و از سر دلسوزی برای خدمت به مردم و سربلندی شهر پاکدشت آبروی خود را به میان آورده پا به عرصه انتخابات نهادند از درگاه خداوند متعال صمیمانه آرزوی سلامتی وتوفیقات روز افزون دارم.

    Reply
  3. مهدیه

    سلام…
    باور کنید یک جایِ کار میلنگد…
    مگر میشود دم از انتخابات سالم‌زد…
    دم از حق و عدالت زد…
    دم از تعارف نداشتن با احدی زد…
    سپس از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد شاهد خرید و فروش رای بود تا ساعت ۲ بامداد!!!
    پس وظیفه هئات اجرایی و آقایِ فرجی در شهرستان پاکدشت چیست؟؟؟

    Reply
  4. حمید جهان

    سلام و عرض ادب
    در مخیله من هم نمی گنجد که کاندیدای شایسته شهرمان آقا منصور این گونه از رسیدن به شورا شهر باز ماند، اما چه کنیم که در روز انتخابات از یک سو افرادی که معنای رقابت سالم را بو نکرده اند و له له رسیدن به صندلی شورا هستند و اخلاق انتخاباتی را با رذالت تمام زیر پا میگذارند و با ناجوانمردی رای میخرند از سوی دیگر مردمی که از جهل و فقر و نداری فروش رای را انتخاب می کنند و
    هویت و شخصیت خود را می فروشند و از آن بدتر رها شدگی شهر و بی اهمیتی نهادهای مسئول وضعی را در چندین دوره ایجاد کرده اند که از این بدتر نمیشه بله منصور و منصورهای شهر ما تا زمانی که این حال و احوال انتخاباتی شوراها باشد هرگز در گردونه سیاسی نهادهای خدمت به مردم قرار نمی گیر ندو آش همین آش کاسه همین کاسه
    در پایان فقط یک کلام به مسئولین انتخابات شهر می گویم، آقایان کلاهتون روبگذارید بالاتر، انشاءالله دوباره بهم می رسیم
    ارادتمند همه ی عزیزان گروه و آقا منصوردوست داشتنی.

    Reply

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *