شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

سرکنسول ایران در کویته: حوادث مرزی توطئه‌ای برای اختلاف بین ایران و پاکستان است

سرکنسول ایران در کویته: حوادث مرزی توطئه‌ای برای اختلاف بین ایران و پاکستان است

*سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان گفت: نهادهای امنیتی دو کشور مصمم به مقابله با اشرار و گروهک های تروریستی در مرزهای یکدیگر هستند، با این حال هدف از برخی حوادث مرزی، ایجاد سوءتفاهم میان تهران و اسلام آباد است.

*خانم «ممتاز زهرا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت دیدار اخیر «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان با همتای ایرانی‌اش در تاشکند، اعلام کرد: تهران و اسلام‌آباد به توافقات خوبی برای تحکیم روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه رسیده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «حسن درویش وند» در یک کنفرانس خبری در محل نمایندگی کشورمان در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان افزود: ایران و پاکستان برای سرکوب عوامل ناامنی در مرزها هشیار و دارای همکاری‌های سازنده متقابل هستند.

وی با ابراز همدردی نسبت به جان باختن تعدادی از نظامیان پاکستانی درپی حادثه اخیر در منطقه مرزی «پنجگور» افزود: برخی از عوامل به دنبال شیطنت علیه روابط برادرانه ما هستند و هدف اصلی آنها نیز ، دور کردن ایران و پاکستان از یکدیگر است.

درپی حمله عناصر تروریستی به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان در حوالی منطقه «پنجگور» واقع در ایالت بلوچستان، ۴ نظامی این کشور کشته شدند.

درویش وند اضافه کرد: دیدار اخیر وزیران خارجه ایران و پاکستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی، یک گام مهم در نزدیک تر کردن دو دولت و دو ملت دوست و همسایه بود که بسیار مفید تلقی می‌شود.

وی با تبیین ظرفیت‌های قوی کشورمان برای نقش آفرینی در حل بحران انرژی در پاکستان به ویژه انتقال گاز و برق به همسایه شرقی، اظهار داشت: توسعه تجارت و حمل و نقل میان دو کشور اجتناب ناپذیر است و برای این مهم باید مسیر خط آهن کویته به مقصد زاهدان ترمیم شود.

این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه تلاش ها برای آغاز پروازهای مستقیم کویته به زاهدان و بالعکس در پاسخ به خواست جامعه بازرگانی دو کشور ادامه دارد، افزود: بر همین اساس روابط دو طرف در بخش اقتصادی نیز تقویت شده و به سطح بالایی فراتر از وضعیت سنتی رسیده‌ایم، با این حال نیاز به ارتقای روابط ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

درویش وند با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای منافع مشترک و قرابت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هستند، گفت: رسانه ها می توانند نقش اساسی در ارتقای روابط دو کشور همسایه داشته باشند.

دیدار دوجانبه وزیران امور خارجه ایران و پاکستان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند صورت گرفت.

«حسین امیرعبداللهیان» با اعلام خبر راه‌اندازی قریب‌‎الوقوع یک بازارچه مرزی جدید بین ایران و پاکستان، تأکید کرد: افغانستان همچنان نگرانی مشترک ماست.

خانم «ممتاز زهرا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت دیدار اخیر «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان با همتای ایرانی‌اش در تاشکند، اعلام کرد: تهران و اسلام‌آباد به توافقات خوبی برای تحکیم روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه رسیده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *