پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بدرقه باشکوه پیکرهای پاک ۱۲ شهید گمنام 

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بدرقه باشکوه پیکرهای پاک ۱۲ شهید گمنام 

زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امروز و در سالروز شهادت حضرت ام الائمه فاطمه زهرا(س) در فضایی آکنده از دلدادگی به ساحت این بانوی بزرگوار، از پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام میزبانی کردند.

به گزارش آستان نیوز، امروز ۶ دی ماه مصادف  با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر پاک ۱۲ تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، کربلا پنج و کربلا ۶ که طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در شرق بصره، شرهانی، جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌ بودند در مشهد و سایر شهرهای کشور تشییع شدند.

این مراسم در مشهدالرضا(ع) با برپایی محفل سوگواری در عرصه میدان شهدا و تشییع باشکوه پیکرهای 12 شهید گمنام با نوای یا زهرا با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران عزادار به سوی بارگاه منور رضوی برگزار شد.

انقلاب فاطمی ضامن بقای اسلام شد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در اجتماع عزاداران فاطمی و تشییع کنندگان پیکرهای پاک این شهدای گمنام در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، گفت: اقدام حضرت صدیقه طاهره(ع) و انقلاب فاطمی تنها یک مبارزه سیاسی برای حفظ حکومت نبود بلکه تلاشی خستگی ناپذیر برای حفظ و حراست اسلام بود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نخستین زمینه انحراف در اسلام، گسسته‌شدن رشته حکومت و آخرین رشته آن گسسته شدن رشته نماز است. بنابراین مبارزات حضرت زهرا(س) زمینه‌ای برای جلوگیری از انحراف رهبری و سایر ارکان دین ایجاد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر جریان انحراف رهبری از مسیر امامت که در واقع تداوم وحی است منحرف شود، این انحراف تا جایی پیش می‌رود که ریشه اسلام و اساس آن یعنی نماز را از بین ببرد. حضرت صدیقه طاهره (س) با قیام خود اقدامی کردند که مسئله انحراف از مسیر رهبری امت اسلامی تا براندازی نماز و نظام عبادت پروردگار پیش نرود.

 

نکته مهم قیام فاطمی

وی اظهار کرد: نکته‌ای که در قیام فاطمی حائز اهمیت است نحوه برخورد امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) با این انحراف است. حضرت امیرالمومنین(ع) در مقابل این انحراف سکوت اختیار کردند ولی حضرت زهرا(س) ساکت ننشستند و فریاد زدند و این امر نشان دهنده تفاوت وظیفه این دو بزرگوار در برابر انحراف به وجود آمده، بود.

وی بیان کرد: در واقع سکوت امیرالمومنین(ع) و قیام حضرت صدیقه(س) نشان دهنده انحراف جامعه از خط رهبری و گویای تفاوت بین وظیفه رهبر جامعه اسلامی و مکلفین است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: معمولا در تداوم اسلام و برقراری سلطه دینی بر جامعه، رهبر یک وظیفه دارد و مردم وظیفه‌ای دیگر. اگر در آن زمان امیرالمومنین(ع) نیز به دنبال فریاد اعتراضی حضرت زهرا(س) در این امر مشارکت می‌کرد، در نظر مردم این گونه جلوه می‌کرد که امیرالمومنین(ع) با قدرت و زور و بازویی که داشت حکومت امت اسلامی را به دست گرفت. لذا در این برهه از زمان حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از اعضای جامعه اسلامی و فردی مکلف وارد عرصه جهاد شد و با تمام وجود با انحراف به وجود آمده در مسیر رهبری دینی جامعه اسلامی به مبارزه برخاست.

امام جمعه مشهد درباره این نوع مواجهه حضرت زهرا(س) بیان کرد: رفتار متفاوت حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) نشان دهنده وظیفه ما به عنوان اعضای جامعه اسلامی در هنگام بروز انحراف در جامعه است که در این هنگام رهبر انقلاب یک وظیفه و هر کدام از ما وظیفه‌ای دیگر داریم و سکوت رهبر انقلاب دلیلی برای سکوت دیگران نیست.

این خبر حاکی است، در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *