پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی برای اسکان و اطعام مسافران قطارهای مشهد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی برای اسکان و اطعام مسافران قطارهای مشهد

به دنبال بروز اختلال و تاخیر در برنامه حرکت قطارهای راه‌آهن مشهد مقدس، آستان قدس رضوی از صبح امروز خدمت‌رسانی به مسافران این قطارها را آغاز کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، سرمای شدید و یخبندان روزهای اخیر، منجر به بروز مشکلاتی در تردد قطارهای از مبدا یا به مقصد مشهد شده و صبح امروز نیز مسافران قطار مشهد تهران، به دلیل سرمای شدید و یخ‌زدگی سیستم ترمز قطار، با اتوبوس از حوالی ایستگاه تربت‌حیدریه به مشهد بازگردانده شدند.
پیرو بروز این مشکل برای مسافران قطارها، که اکثر آنها زائران امام هشتم(ع) هستند، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی، از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری و فرمانداری مشهد مقدس برای حل مشکل پیش آمده تمام توان خود را پای کار آورده‌اند.
با دستور تولیت آستان قدس رضوی، معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی و معاونت خدمات اجتماعى بنياد كرامت رضوى از صبح امروز برای اسکان و اطعام آنها خدمات خود را آغاز کردند.
معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در این باره اظهار کرد: با توجه به سرمای بی‌سابقه چند روز اخیر شهر مشهد و مشکلاتی که برای حرکت قطار‌ها ایجاد شده است، مطلع شدیم تعدادی از زائران در پایانه راه‌آهن و در مسیرهای بین راهی ایستگاه‌ها سرگردان شده‌اند و نیازمند دریافت خدمت هستند.

امین بهنام افزود: در این خصوص هماهنگی لازم برای اسکان و اطعام این مسافران، با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی انجام و اقدام لازم در این خصوص انجام شد.
تامین ۲۸۰۰ پُرس غذای متبرک
وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته، تعداد ۲۸۰۰ پُرس غذای متبرک برای پذیرایی از این زائران در وعده ناهار و شام تامین شد.

مدیر امور مجاوران معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز با اشاره به پیگیری حل مشکل اسکان مسافران قطارهای کنسل شده گفت: مقرر شده است از تمام ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در مجاورت راه‌آهن و یا نزدیک‌ترین مسیرها، برای انتقال و اسکان این مسافران استفاده و بخشی از دغدغه این عزیزان رفع شود.
غلامی افزود: در حال حاضر ظرفیت اسکان برای ۱۵۰۰ نفر فراهم شده که در صورت تمایل، مسافران عزیز به این مکان‌ها منتقل می‌شوند.
هادی غلامی تصریح کرد: خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به این مسافران، تا زمان حل مشکل تردد قطارها و بدرقه این عزیزان ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم خادمان شایسته‌ای برای میزبانی از آنها باشیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *