جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور پرشور مردم در انتخابات موجب مصونیت، قدرت و امنیت کشور است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /    حضور پرشور مردم در انتخابات موجب مصونیت، قدرت و امنیت کشور است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات و عرصه‌های مختلف انقلاب موجب مصونیت، قدرت و امنیت کشور است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم روز شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) که از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، به ابعاد زندگی سیاسی، علمی و معنوی امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: نه تنها تشیع بلکه جهان اسلام در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی مدیون امام صادق(ع) است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به مراتب معرفت و سلوک توحیدی و قرب الی الله امام صادق(ع)، گفت: سلوک توحیدی و معرفتی امام صادق(ع) در حوزه‌های خداشناسی، هستی شناسی و مراحل سیرو سلوک بی‌نظیر است.
وی ابراز کرد: در دوران امام صادق(ع) فقهایی بودند که تدریس دروس مختلف دینی داشتند اما حکومت جبار و ظالم وقت آنها را آزاد گذاشته و تنها به امام صادق(ع) متعرض می‌شد، زیرا درس امام صادق(ع) با دیگران متفاوت بود، حوزه درس امام صادق(ع) تنها بیان احکام شرعی نبود، امام صادق(ع) فقط در گوشه مسجد نمی‌نشست تا فقه به مردم بگوید و به مسائل و مشکلات جامعه کاری نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: فقه امام صادق(ع) دو مضمون معترضانه را حمل می‌کرد یک اثبات بی نصیبی دستگاه حکومت از آگاهی دینی و اداره کشور که ضربه بزرگی برای کسانی بود که ادعای جانشینی پیامبر اکرم(ص) را داشتند و دیگر مشخص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی که توسط حکام و عالمان درباری به جامعه القا می‌شد.

تمام تلاش ائمه اطهار(ع) اقامه دین با تشکیل حکومت اسلامی بود
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ائمه اطهار(ع) برای اقامه دین تشکیل حکومت اسلامی بود، گفت: اقامه دین تنها با تشکیل حکومت اسلامی ممکن و لازمه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل حکومت اسلامی است، امر به معروف و نهی از منکر نیاز به ابزار و زیر ساخت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار جنجال برانگیز سفیر امارات در تل‌آویو با خاخام صهیونیستی، گفت: در حکومت‌های طاغوتی نیز دین داران و مسلمانانی هستند و به اعمال فردی دینی خود اهتمام دارند اما این اقامه دین نیست، آیا در عربستان سعودی اقامه دین وجود دارد؟ آیا در کشورهای حاشیه خلیج فارس اقامه دین می‌شود؟ اگر اقامه دین وجود داشت سفیر نادان، جاهل و خود فروخته امارات متحده عربی نزد خاخام صهیونیستی نمی‌رفت تا بگوید برای تبرک دست بر سر من بکش؛ خدا می‌داند انسان از این غصه دق کند جادارد، آیا این ها در کشورهای خود اقامه اسلام کردند؟
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: در این کشورهای به ظاهر اسلامی نماز جمعه های پرجمعیت نیز برگزار می‌شود و عید اصلی‌شان نیز عید فطر است، اقامه دین با دین داری مردم بسیار تفاوت دارد، در آن کشورها تنها دین داری مردم است، در سرزمین حجاز فقط دین داری مردم است اما اقامه دین نیست. ائمه اطهار(ع) به دنبال اقامه دین بودند و اقامه دین منوط به تشکیل حکومت دینی است.
وی ابراز کرد: به همت امام راحل عظیم الشأن انقلاب و یاری خداوند و عنایت حجت خدا این انقلاب شکوهمند پیروز و نظام مقدس اسلامی برای اقامه دین خدا تشکیل شد، لذا ما وظیفه داریم از این نظام صیانت و آن را تقویت کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

انتخابات نباید تحت شعاع مشکلات و گلایه‌ها قرار گیرد
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور، اظهار کرد: مردم مشکلات و گلایه‌هایی دارند که بسیاری از آنها نیز به حق است، اما این نباید باعث شود که ما کنار بکشیم، روحانیون باید سخنان و گلایه‌های مردم را گوش دهند، باید سنگ صبور مردم باشند، درد و دل‌های مردم را بشنوند و احساس همراهی و همدردی کنند، اما توجیه مردم در دفاع از انقلاب، اسلام و نظام اسلامی مسئله‌ای نیست که بتواند تحت شعاع مشکلات، گلایه‌ها و شکایت‌ها قرار گیرد.
وی افزود: آیا اگر با انتخابات قهر کنیم به نفع ما است؟ اگر صندوق‌های رأی خلوت باشد و آن حضور حداکثری که رهبری معظم انقلاب همواره بر آن تأکید دارند، محقق نشود چه کسی صدمه می‌بیند؟ اشخاص و مسئولین صدمه نمی‌بینند، این اسلام است که صدمه خواهد دید.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به این فراز از وصیتنامه امام خمینی(ره) که فرمودند «اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی روی آورده و دل باخته‌اند، مایوس می‌شوند و اسلام برای همیشه منزوی خواهد شد.» اظهار کرد: این فرمایش امام(ره) یک هشدار و اتمام حجت است، حرف‌های مردم را بشنوید، درد دل‌ها را بشنوید، آنجا که به حق هست همراهی کنید، نگویند شما فقط توجیه گر هستید، ما توجیه گر اعمال و رفتار حکم رانانمان نیستیم، ولی وظیفه داریم انقلاب و نظام اسلامی را تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات و عرصه‌های مختلف انقلاب موجب مصونیت، قدرت و امنیت کشور است، اگر حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی شکل نگیرد، دشمن طمع می‌کند، آیا این به نفع کشور است؟
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ملت ایران مردمی خوب، نجیب و صبور هستند، ما نتوانستیم حق این مردم را ادا کنیم؛ ما نتوانستیم این صبوری، نجابت و همراهی و حضور مردم در تمام صحنه و فداکاری‌های آنان را آنگونه که در شأن مردم است ادا کنیم؛ این مردم حق پذیر و غیور هستند و هیچگاه حاضر نیستند که نتیجه اعمال و رفتارشان موجب طمع دشمن به سرزمینشان شود.

برگزاری سرد انتخابات موجب طمع دشمن است
حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: اگر انتخابات سرد برگزار شود، دشمن تصور می‌کند آینده و سرنوشت کشور برای مردم اهمیتی ندارد و مردم آماده دفاع از کشور خود نیستند و احساس می‌کند ملت نسبت به نظام، حکومت و انقلاب خود بی‌تفاوت شده‌اند. این‌ها دشمن را جری و گستاخ می‌کند، این‌ها لبه شمشیر دشمن علیه ملت، اسلام و کشور ایران را تیز تر می‌کند.
وی با اشاره به پیام‌های متعدد رهبر انقلاب اسلامی در طول سال‌ها در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «حتی اگر ما را قبول ندارید، اما ایران را دوست دارید در انتخابات شرکت کنید» معنای این سخن آن است که دشمن اگر احساس کرد مردم عقب نشستند تنها به نظام متعرض نمی‌شود، چشم طمع به ایران دارد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حمله صدام به ایران و هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: در اوایل انقلاب که دشمن یک لحظه احساس کرد ایران به جهت انقلاب و تشکیل حکومت جدید در ضعف است به کشورما حمله کرد؛ حمله به ایران فکر صدام نبود، توطئه و نقشه آمریکا بود. آن روز احساس کردند کشور در ضعف است پس فرصت را برای ضربه به ملت و کشور ایران مغتنم دانستند، آن دشمنان همچنان وجود دارند و منتظر فرصت هستند.

لزوم تبیین دستآوردهای انقلاب برای مردم
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه اهمیت حضور پرشور در انتخابات و دستآوردهای انقلاب باید برای مردم تبیین شود، عنوان کرد: دولت‌هایی که دوره‌های مختلف انتخابات برگزیده شده‌اند خدماتی نیز انجام داده‌اند، دستآوردها و خدمات بزرگی در کشور انجام شده که متأسفانه در بیان خدمات انقلاب خوب عمل نشده است.
وی بر اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی برای جامعه تأکید و اظهار کرد: اگرچه مشکلاتی وجود دارد اما کشور علی‌رغم همه فشارها، تحریم‌ها و کارشکنی‌های دشمنان دستآوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، هسته‌ای، نظامی و غیره داشته است که باید آنها را برای مردم بازگو کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای انتخاب کاندید اصلح باید به مردم معیار و شاخص داد، اظهار کرد: دلسوز و خدمتگزار بودن، به دنبال منافع شخصی خود نبودن، ضد فساد و رانت بودن بطوریکه در عمل آن را اثبات کرده باشد از جمله معیارهای نامزد اصلح است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *