پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

بولتون: ترامپ رفتارهای بسیار بد و غیرقابل قبولی داشت

بولتون: ترامپ رفتارهای بسیار بد و غیرقابل قبولی داشت

*پمپئو فردی است که به گفته بولتون علی‌رغم آنکه با مواضع ترامپ درباره چین، ایران و بسیاری از مسائل دیگر موافق نبود، اما تنها کسی بود که از دیدگاه‌های ترامپ حمایت می‌کرد تا در حقیقت بتواند به خودش و جایگاهش کمک کند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، رئیس جمهور کنونی کشورش را به “رفتار غیرقابل قبول” متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که چرا دموکرات‌ها نیز تصمیم وی برای نوشتن کتاب جدیدش را “غیروطن‌پرستانه” دانستند، گفت: من نمی‌گویم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح می‌شد. من می‌گویم ترامپ رفتارهای بسیار بد و غیرقابل قبولی داشت که البته همه آنها سزاوار استیضاح نبودند. حقیقت این بود که دموکرات‌ها استراتژی را دنبال می‌کردند که مستقیم به یک چاه ختم می‌شد.

بولتون همچنین این مساله را رد کرد که با سوزاندن تمامی یادداشت‌هایی که در جریان تصدی‌اش در این پست دریافت می‌کرد، قانون سوابق ریاست جمهوری را نقض کرده است.

وی گفت: به نظر من اینها سوابقی نیستند که باید بایگانی و حفظ می‌شدند. مقامات بسیار دیگری نیز همین روش را دنبال کرده‌اند.

بولتون افزود: من حافظه بسیار خوبی دارم و همین موهبت به من اجازه داد تا یک کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای پر از جزئیات و نقل قول‌ها بدون نیاز به تکیه بر سوابق ریاست جمهوری بنویسم.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا توضیح داد که معمولا آخر هفته‌ها از شر یادداشت‌هایی که در طول هفته دریافت کرده بود، خلاص می‌شد و آنها را می‌سوزاند اما هرگز هیچ‌کدام از یادداشت‌هایی را که دریافت کرده بود از کاخ سفید خارج نکرده است.

بولتون همچنین از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرد؛ فردی که به گفته بولتون علی‌رغم آنکه با مواضع ترامپ درباره چین، ایران و بسیاری از مسائل دیگر موافق نبود، اما تنها کسی بود که از دیدگاه‌های ترامپ حمایت می‌کرد تا در حقیقت بتواند به خودش و جایگاهش کمک کند.

وی گفت: فکر می‌کنم آینده سیاسی پامپئو شدیدا به دولت ترامپ گره خورده است.

‌کتاب بولتون تحت عنوان “اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطراتی از کاخ سفید” روز سه‌شنبه منتشر شد. این کتاب شامل خاطرات مفصلی از مذاکرات مهمی که بولتون در آنها شرکت داشت و همچنین محتوای گفت‌وگوهای محرمانه‌ای که وی در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی شاهد آن بود، می‌باشد.

ترامپ در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بولتون را به خاطر اختلاف نظرها درباره طیف وسیعی از موضوعات اخراج کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *