پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب شد/ یک حسینی رفت، یک حسینی آمد!

رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب شد/ یک حسینی رفت، یک حسینی آمد!

وزیر ارشاد با توجه به اتمام مدت مأموریت سیدصادق حسینی، با قدردانی از زحمات وی در دوره مسئولیت، سیدعباس حسینی را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به اتمام دوره مسؤولیت سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت، حکم وی به دلیل برخی فعالیت‌ها از سوی وزیر ارشاد تمدید نشد.

بر همین اساس، وزیر ارشاد طی حکمی سیدعباس حسینی را به عنوان رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب کرد. حسینی از مدیران پرسابقه سازمان حج و زیارت با بیش از ۲۵ سال سابقه مدیریت و امور اجرایی در مسئولیت‌های مختلف سازمان حج و زیارت است.

مدیر حج و زیارت استان تهران، مدیر حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل برنامه‌ریزی تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت، مدیرکل اسکان و تغذیه، مسئول ستاد مناطق در مکه و مدینه، ریاست و عضویت کمیسیون‌های مختلف حج و عمره و عتبات از جمله سوابق رئیس جدید سازمان حج و زیارت است.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سید عباس حسینی و مأموریت‌های دوره جدید سازمان حج و زیارت آمده است:

نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی در سازمان حج و زیارت، به موجب این حکم به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت» منصوب می‌شوید.

سیدعباس حسینی، رئیس جدید سازمان حج و زیارت

امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال، ضمن تعامل و همکاری با نمایندۀ محترم، ولی فقیه در امور حج و زیارت و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه انسانی خدوم و کارآمد در جهت تقویت خدمات خالصانه به حجاج، متعمرین و زائران عتبات مقدسه و گسترش معرفت زیارت، قرین توفیق و یاری پروردگار متعال باشید. با امعان نظر به اهداف و شرح وظایف سازمان حج و زیارت، ضروری است موارد ذیل به عنوان مأموریت و رویکرد‌های اصلی مورد توجه قرار گیرد:

ـ پیگیری مطالبات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به ویژه منویات و توصیه‌های مدنظر معظم‌له در پیام‌های سالانۀ حج.

ـ توجه ویژه به ظرفیت جهانی زیارت اربعین و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص مسائل اجرایی اربعین حسینی (ع) و تبدیل ایران به مهم‌ترین مسیر نهضت جهانی اربعین برای زائران و مسلمانان کشور‌های منطقه.

ـ اهتمام لازم برای حفظ جایگاه و شأن حجاج و زائران ایرانی با حفظ عزت و کرامت ایشان.

ـ چابک کردن ساختار نیروی انسانی سازمان و استفاده مضاعف از سرمایۀ انسانی متخصص، متعهد و جوان در کنار مدیران خبره.

ـ تقویت حوزۀ کارگزاری و حرکت سازمان به سوی نهاد هوشمند و ناظر عالی در زمینه حج و زیارت.

ـ برنامه‌ریزی برای زیارت‌های ارزان، آسان و تنظیم بهای تمام‌شده زیارت حج و عتبات مقدسه.

ـ سیاست‌گذاری جامع در امور حج و زیارت و هماهنگی با نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول با استفاده از ظرفیت دبیرخانه شورای عالی حج و زیارت.

ـ صدور مجوز و نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و کاروان‌های حج و زیارت بر اساس دستورالعمل‌های قانونی

ـ ارتقای سطح آگاهی زائران و کارگزاران حج و زیارت با تکیه بر آموزش پیش از اعزام در جهت بالا بردن معرفت دینی و شناخت ضوابط قانونی و فرهنگی کشور‌های میزبان.

ـ توجه ویژه به بحث سلامت حجاج و زائران هنگام اعزام، اسکان در کشور مقصد و بازگشت به میهن اسلامی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در امر بهداشت و درمان.

سیدصادق حسینی، رئیس پیشین سازمان حج و زیارت که فقط یک سال مسئولیت این سازمان را بر عهده داشت

به گزارش فارس، ماه گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی به تغییرات در ریاست سازمان حج و زیارت اشاره کرده بود که با واکنش مسؤولان این سازمان مواجه شد. (اینجا و اینجا بخوانید) با این وجود، سید صادق حسینی شب گذشته با تمدید نشدن دوره فعالیتش در سازمان حج و زیارت، از مدیران و کارکنان این سازمان خداحافظی کرده بود.

حسینی در دوره یک ساله ریاست سازمان حج و زیارت تلاش کرد تا اقداماتی برای سفر ارزان و آسان زیارتی انجام دهد. اما به نتیجه نرسید و سفرهای زیارتی با مشکلاتی همراه شد؛ به طوری که حتی هزینه سفر عتبات نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد گران شده است که البته دلیل اصلی این امر نوسان نرخ دلار است. همچنین در هفته‌های اخیر اعطای امتیاز خودرو خارج از نوبت به کارکنان این سازمان بحث برانگیز شد. (اینجا بخوانید) روابط عمومی سازمان حج و زیارت هم در بیانیه‌ای آن را امری عادی دانست. (اینجا بخوانید) بر همین اساس هم بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *