شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

“سگ بزرگ قرمز” با ۲۲ میلیون دلار پرش کرد/ پرفروش‌های هالیوود انگشت‌شمار شده‌اند

“سگ بزرگ قرمز” با ۲۲ میلیون دلار پرش کرد/ پرفروش‌های هالیوود انگشت‌شمار شده‌اند

 

فیلم خانوادگی و ماجراجویی سگ بزرگ قرمز با فاصله کمی از جاودان‌ها توانست رتبه دوم جدول فروش هفته قبل در سینماهای آمریکا را بدست آورد. فیلم‌های سوم تا پنجم متعلق به فیلم‌های تجاری تل ماسه، زمانی برای مردن نیست و ونوم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، فیلم “جاودان‌ها” برای هفته دوم نیز در صدر جدول فروش سینماهای آمریکا قرار گرفت.

این فیلم ماجراجویی و ابرقهرمانی در هفته دوم از اکران در 4 هزار و 90 سالن سینما،  27 میلیون و 500 هزار دلار از فروش کرد.  فروش این فیلم تا روز یکشنبه  از مرز 100 میلیون دلار عبور کرد و در مجموع توانست به رقم 118 میلیون دلار برسد. اگرچه این میزان فروش معیار قابل توجهی در دوران پیش از کرونا نیست؛ تنها تعداد انگشت شماری از فیلم‌ها در سال 2021 توانستند 100 میلیون دلار در داخل آمریکا فروش کنند.

در بازار جهانی نیز این فیلم از 49 کشور توانست 48 میلیون دلار در هفته قبل فروش کند و در مجموع فروش جهانی خود را به 126 میلیون دلار و در کل به 281 میلیون دلار برساند. البته این فیلم در نظر منتقدان و مخاطبان نسبت به دیگر فیلم‌های مارولی نمره و امتیاز بالایی دریافت نکرده است. جاودان‌ها یکی از معدود مواردی است که در CinemaScore نمره کمتر از «A» از مخاطبان دریافت می‌کند.

دومین فیلم باکس آفیس در هفته قبل، فیلم خانوادگی و ماجراجویی “کلیفورد، سگ بزرگ قرمز”، بین روزهای جمعه تا یکشنبه از 3 هزار و 700 سینما 16 میلیون و 400 هزار دلار فروش کرد. این فیلم بطور همزمان در سرویس آنلاین پارامونت پلاس نیز اکران شده است. این فیلم خانوادگی در روز اول اکران خود فروش خوبی داشت و 22 میلیون دلار در پنج روز اول اکران فروش کرد.

“تل ماسه” نیز با 5 میلیون و 500 هزار دلار در جایگاه سوم فروش هفته قرار گرفت و جمع فروش داخل خود را به 93 میلیون دلار رساند. در باکس آفیس بین المللی، این فیلم آخر هفته 6 میلیون و 800 هزار دلار فروش کرد و مجموع فروش خود را در خارج از کشور به 258 میلیون دلار و فروش کلی خود را به 351 میلیون دلار رساند.

در جایگاه چهارم فیلم “زمانی برای مردن نیست” 4 میلیون و 600 هزار دلار از 2 هزار و 867 سالن سینما فروش کرد. جمع فروش داخلی این فیلم 150 میلیون و در جهان 464 میلیون دلار بوده و در مجموع به 700 میلیون دلار رساند.

فیلم قسمت دوم “ونوم” نیز پنجمین فیلم در جدول فروش این هفته است. این فیلم به عنوان دومین فیلمی که توانست از مرز 200 میلیون دلار در دوران کرونا عبور کند. پس از نزدیک به دو ماه اکران در سینماها، این فیلم با 4 میلیون دلار از 2 هزار و 538 سالن در جایگاه پنجم قرار گرفت و درآمد آن را به 202 میلیون دلار رساند. “شانگ چی” که با 224 میلیون دلار تا به امروز پرفروش‌ترین فیلم سال 2021 است، تنها فیلم دیگری است که امسال از مرز 200 میلیون دلار عبور کرده است. در سطح جهانی، ونوم 441 میلیون دلار فروش بلیت را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *