جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

مهم‌ترین مسئله فوتسال ایران حفظ شخصیت آن است

مهم‌ترین مسئله فوتسال ایران حفظ شخصیت آن است

رئیس سازمان لیگ فوتسال با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله فوتسال ایران حفظ شخصیت آن است، گفت: این مسئله دست خود خانواده فوتسال است، باید خودمان به کارمان شخصیت بدهیم، گاهی اسپانسرها از حواشی موجود در فوتسال آقایان گلایه دارند‌ که باید نظارت‌ها بیشتر شود.

محمدحسن انصاری‌فرد ظهر امروز در نشست نمایندگان فوتسال بانوان کشور که هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در مدیریت جدید فوتسال کشور انگیزه بالایی برای تعالی این رشته پر طرفدار داریم، گفت: طبق آمار موجود حدود ۱۷ میلیون نفر در دو بخش آقایان و بانوان در این پر طرفدار فعالیت دارند.

رئیس سازمان لیگ فوتسال ادامه داد: وضعیت مالی و اقتصادی کشور به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه خوب نیست، اما اعتقاد دارم این موضوع نباید عامل توقف ما باشد، اگر نیت صادقانه داشته‌ باشید، خدا نیز به شما کمک می‌کند.

وی افزود: برای اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به روسیه مخالف بودیم، چرا که در شرایط مالی فعلی امکان اعزام‌ نداریم، اما کتبی تعهد دادم هزینه پرداخت می‌شود، خوشبختانه تیم اعزام شد و سه بازی خوب انجام دادند.

انصاری‌فرد با اشاره به برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی، متذکر شد: ما درخواست میزبانی را با توجه به کمک اسپانسر‌ها به اتحادیه جهانی ارسال کردیم، زیرا اگر مسابقات آسیایی برگزار نمی‌شد، سه تیم اول در حالی به جام جهانی صعود می‌کردند که تیم ملی ما در بین آن‌ها نبود، اما زمانی که اتحادیه جهانی متوجه شد، برای میزبانی عزم راسخ داریم، براساس رنکینگ جهانی ما را وارد مسابقات کرد.

رئیس سازمان لیگ فوتسال ادامه داد: رسالت ما کار سالم پرتلاش و صادقانه است، با توجه به نیروهای کمی که داریم، از ابتدا با تشکیل اتاق فکر تلاش کردیم بهترین تصمیمات را برای فوتسال ایران در نظر بگیریم.

انصاری‌فرد با تاکید بر اینکه می‌دانم حقوق بالایی در فوتسال بانوان وجود ندارد، اما نباید با کمبود‌ها کنار آمد، یادآور شد: با اینکه وضع مالی خوبی نداریم به زودی دستمزد‌های سال ۹۶ پرداخت می‌شود، چراکه یکی از اهداف ما جذب اسپانسر بود، با چند اسپانسر تا توافقات نهایی پیش رفتیم، اما متاسفانه شب قرارداد با شیطنت بعضی از افراد اسپانسر انصراف داد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله فوتسال ایران حفظ شخصیت آن است، گفت: این مسئله دست خود خانواده فوتسال است، باید خودمان به کارمان شخصیت بدهیم، گاهی اسپانسرها از حواشی موجود در فوتسال آقایان گلایه دارند‌ که باید نظارت‌ها بیشتر شود.

رئیس سازمان لیگ فوتسال با اشاره به اینکه خوشبختانه در سطح جهانی و آسیایی جایگاه خوبی در فوتسال داریم، اضافه کرد: قهرمانی با حجاب ارزش بسیار زیادی دارد، در زمینه الکترونیک سایت و نرم‌افزار خوبی طراحی شده، همچنین تمام امکانات در سایت موجود است، تلاش زیادی برای رشد هر روزه فوتسال در دو بخش آقایان و بانوان و حتی فوتبال ساحلی داریم.

انصاری‌فرد افزود: دستمزد‌ها شایسته نیست، اما تلاش می‌کنیم شرایط بهتر شود، از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست دارم که کمیته فوتسال را زیر نظر سازمان لیگ فوتسال قرار دهد تا یکپارچه و بهتر عمل کنیم.

 

امیدوارم روزی جام باشگاه‌های آسیا در ایران برگزار شود

 

نائب رئیس فدراسیون فوتبال نیز در ادامه این نشست گفت: امیدوارم با استمرار این حمایت‌ها به زودی شاهد برگزاری جام باشگاه‌های بانوان آسیا در ایران باشیم و جایگاه خوبی که در عرصه جهانی و آسیایی داریم را ارتقا بخشیم.

لیلا صوفی‌زاده بیان کرد: بستر خوبی برای برگزاری مسابقات بانوان وجود دارد، باید به گونه‌ای عمل کنیم که جای انتقاد نباشد تا با ملاحظات موجود سربلند باشیم، هر چند در این‌ مسیر ناملایمت‌هایی وجود دارد که باید با صبر از آن عبور کنیم.

نگاه مردم و مسؤولان باید به فوتسال بانوان مثبت باشد 

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه استان در زمینه فوتبال و فوتسال بانوان همواره استعداد‌های خوبی داشته که در فواصل شاهد بروز و ظهور آن‌ها‌ بودیم، گفت: برای رشد و توسعه فوتبال و فوتسال در دو بخش آقایان و بانوان در خراسان رضوی تلاش می‌کنیم.

احسان اصولی با تاکید بر اینکه هر اندازه در حوزه ورزش فعال باشیم‌، سبب ایجاد تاثیرات عمیق بر جامعه می‌شویم، ادامه داد: تلاش ما نیز جلب نگاه مدیران و مسؤولان به این حوزه بوده، ورزش در تمام ارکان جامعه از جمله خانواده تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: مشهد به عنوان یک‌کلان‌شهر در سطح ملی نقش ویژه‌ای داشته و سعی می‌کنیم همواره با فدراسیون همکاری داشته باشیم.

نشاط شهر وعده شورای پنجم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این نشست گفت: ما به عنوان شورای پنجم و لیست امید وعده دادیم برای نشاط در شهر تلاش کنیم، ورزش نیز نقش مهمی در نشاط مردم دارد و حمایت از ورزش قهرمانی در دستور کار قرار گرفت.

بتول گندمی اضافه کرد: اتفاقات دو سال اخیر قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست، تغییرات خاصی در رشته‌های فوتبال و والیبال در مشهد ایجاد کردیم، قطعا در چارچوب فعالیت شهرداری‌ها حمایت از ورزش همگانی نیز قرار دارد، اما چون قول داده بودیم، پای قول ایستادیم.

وی با بیان اینکه نباید تبعیضی بین ورزش آقایان و بانوان باشد و بانوان باید با دید مثبت و اعتماد به سمت ورزش بیایند‌، افزود: ۸ رشته قهرمانی مورد حمایت بودند و نتایج خوبی گرفتند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *