پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پاسخگویی خادم‌یاران استان قزوین در خصوص ارائه مشاوره پزشکی و آموزشی مرتبط با کرونا ( عکس از ایمان جنتی )

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پاسخگویی خادم‌یاران استان قزوین در خصوص ارائه مشاوره پزشکی و آموزشی مرتبط با کرونا ( عکس از ایمان جنتی )
مسئول کانون سلامت خاد‌م‌یاران در استان قزوین گفت: با توجه به بحران شیوع کرونا خادم‌یاران رضوی که آمادگی لازم را داشته‌اند، پاسخگوی هم‌میهنان عزیز در سطح کشور در مورد ارائه مشاوره پزشکی، مراقبتی و آموزشی در مورد این بیماری در سامانه 4030 هستند.

مرادی در گفتگویی اظهار داشت: خدمات سلامت دفاتر خادم‌یاری از زمستان ۱۳۹۶ شروع شد و این مرکز، اولین کانون حوزه خادم‌یاری سلامت است که با حضور مشاورین شاخه روان، پرستاران، متخصصین مامایی، پزشکان قلب و عروق، داروسازان، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، دندانپزشک و سایر کادر درمان شروع به کار کرد.
وی افزود: بعد از شکل‌گیری نمایندگی‌های استانی به صورت رسمی و اعلان فراخوان در جلسات جذب خادم‌یاران در حوزه‌های مختلف از تمامی سطح استان، نیروهایی با تخصص‌های مختلف پزشکی جذب شد.
مرادی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت ثابت، در محل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی خدمات مشاوره خانواده و روان و همین‌طور در محل امامزاده حسین(‌علیه‌السلام) خدمات مشاوره خانواده و ازدواج و مشاوره پزشکی ارائه می‌شود، اضافه کرد: هر ساله در دهه کرامت نیز خدمات مختلف پزشکی و مشاوره‌ای و نیز کنترل قند خون و فشار خون رایگان در روستاها و مناطق صعب‌العبور به همراه کاروان زیر سایه خورشید انجام می‌شود.
وی بیان کرد: اخیرا با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن دریافت مشخصات کلیه پزشکان سطح استان، فراخوان عمومی تهیه شده که قرار است بعد از تعطیلات عید نوروز به صورت حضوری به محل کار پزشکان محترم ارسال شده و در قالب ویزیت رایگان و کمک‌های مالی از ظرفیت کادر پزشکی استان استفاده شود‌. در حال حاضر نیز مشاوره روان و پزشکی از طرف بعضی همکاران جهت نیازمندان به صورت رایگان است.
مسئول کانون سلامت خادم‌یاران در استان قزوین گفت: اخیرا با توجه به بحران شیوع کرونا، اسامی همکارانی که آمادگی لازم را داشته‌اند به سامانه ۴۰۳۰ داده شده و در حال حاضر بر اساس ساعات اعلامی، پاسخگوی هم‌میهنان عزیز در سطح کشور در مورد ارائه مشاوره پزشکی‌، مراقبتی و آموزشی در مورد بیماری کرونا هستیم.
مرادی در خصوص کمک به نیازمندان نیز بیان داشت: بعضی از همکاران خادم‌یار علاوه بر اقدامات روزمره با مراجعه به منزل افراد بی بضاعت، خدمات مراقبتی و پزشکی را در منزل به صورت رایگان ارائه می‌کنند‌. برخی خادم‌یاران نیز شیفت‌های خدمتی خود را در آستان مقدس امام رضا‌(علیه‌السلام) در دارالشفا می‌گذرانند و همچنین در حوزه اخذ تخفیف برای بیماران بستری و نوبت‌دهی جهت درمانگاه و یا بستری در بیمارستان‌ها و مساعدت مالی جهت تأمین دارو و تجهیزات خدمات ارائه می‌شود.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *