جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تبیین دستاوردهای سال 98 حوزه مرتبط از زبان فرمانده حوزه بسیج آستان قدس رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تبیین دستاوردهای سال 98 حوزه مرتبط از زبان فرمانده حوزه بسیج آستان قدس رضوی
*پایگاه بسیج آستان قدس رضوی در مرداد ماه سال 95 فعالیت خود را به صورت رسمی در حوزه سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز و در حال حاضر 35 پایگاه بسیج در آستان قدس رضوی فعال است که قریب به 4 هزار نیروی بسیجی عادی و فعال در این پایگاه‌ها عضو هستند .
*برگزاری اجتماع عظیم بسیجیان آستان قدس رضوی در هفته دفاع مقدس، همچنین برپایی نمایشگاه در این ایام، اعزام حدود 230 نفر از بسیجیان برای خدمت در مواکب اربعین، برپایی موکب خدمت به زائران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و عرضه ارزاق عمومی مورد نیاز مردم در این نمایشگاه و … گوشه ای از فعالیت های این حوزه در سال اخیر بوده است.

در ابتدای راه بسیج آستان قدس رضوی تنها یک پایگاه در حوزه حریم حرم داشت سپس یک پایگاه دیگر در سازمان مرکزی این مجموعه مقدس شکل گرفت.
پس از دو سال عملکرد مثبت پایگاه بسیج آستان قدس رضوی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، با پیگیری‌های انجام شده در دهه کرامت سال گذشته این پایگاه به حوزه مقاومت بسیج ادارات آستان قدس رضوی ارتقا یافت و در حال حاضر 35 پایگاه بسیج در آستان قدس رضوی فعال است که قریب به 4 هزار نیروی بسیجی عادی و فعال در این پایگاه‌ها عضو هستند.
در خصوص دستاوردها و عملکرد حوزه بسیج آستان قدس رضوی در سالی که گذشت با مجید علوی تبار فرمانده این حوزه به گفتگو می نشینیم:

چه مطلبی می تواند در تاریخچه شکل گیری بسیج بیش از همه برای مخاطبان جذاب باشد؟
تاریخچه شکل گیری بسیج قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد که در تمامی این اعصار در تمام عرصه های مبارزه حق علیه باطل جلوه گری کرده است.
انسجام، ایثارگری، از خود گذشتگی و محترم داشتن دیگران برخود که به نوعی جهاد اکبر و مبارزه با نفس هست و اینکه با فدای جان که با ارزش ترین دارایی هر فرد است برای دفاع از حق و دین و در راه خدای منان است، از خصوصیات بسیج و بسیجی است. البته بسیج به شکل منسجم و شکل فعلی در هیچ عرصه تاریخی شکل نگرفت. در تمام طول تاریخ بنا به ضرورت بسیج مردمی در دفاع از آرمان شکل گرفت. البته تجلی بارز آن در صدر اسلام و در غزوات پیامبر اعظم(ص) می توان به آشکارا دید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل شجره طیبه بسیج را احیا و ماندگار کرد و در تمام عرصه¬هایی که نظام اسلامی با چالش جدی مواجه شده حضور پر برکت بسیج توانسته است این دغدغه را رفع کرده و استخوانی در چشم و گلوی دشمنان اسلام و نظام اسلامی شود.

طی سالی که گذشت کشور در شرایط ویژهای به لحاظ سیاسی فرهنگی و نظامی قرار گرفت که در نهایت منجر به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شد. حوزه بسیج آستان قدس هم‌راستا با این اتفاقات چه اقداماتی را در خصوص روشنگری اذهان و تلاش در راستای حفظ اتحاد ملی به انجام رساند؟
همانگونه که گفته شد به فرموده امام راحل بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که دشمنان نیز در طول تاریخ سعی کرده¬اند به این شجره آسیب برسانند. زیرا مادامی که این شجره طیبه رشد و نمو کند دشمنان را از رسیدن به اهداف شیطانی خود باز خواهد داشت . لکن دشمنان اسلام فکر می کنند با ترور میوه‌ای از این شجره طیبه چون سردار سلیمانی می توانند به اهداف شوم خود برسند. در حالیکه این شجره طیبه ریشه در باورهای الهی مردم دارد و هر روز بارورتر و تنومندتر خواهد شد.
بسیجیان حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی در این راستا ضمن شرکت گسترده در مراسم تشیع سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با برپایی موکب خدمت به شرکت کنندگان مراسم تشیع و همچنین با برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر و چهلمین روز شهادت سردار تحت عنوان «جنایات تروریستی آمریکا در جهان و منطقه» گوشه‌ای از ظلم و ترور و جنایات استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند و همچنین در جلسات متعدد صالحین با دعوت از سخنرانان کشوری به تبیین مجاهدات و فداکاری های سردار پرداخته شد.

اقدامات بسیج سازمان در یاری رساندن به سیل زدگان جنوب کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
حوزه بسیج آستان قدس رضوی برای یاریرسانی به هم وطنان سیل زده به جمع آوری کمک های همکاران و بسیجیان اقدام کرد که طی چند مرحله اقلام جمع آوری شده به نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان های آسیب دیده تحویل داده شد.

ارزیابی شما از دستاوردهای بسیج آستان قدس رضوی طی سالی که گذشت چگونه است؟
با عنایت به اینکه یک سال از تاسیس این حوزه مقاومت می گذرد در طی سال اخیر با همکاری بسیار صمیمانه بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی توانست کارنامه مناسبی از فعالیت‌ها را ارائه کند. از جمله می‌توان به برگزاری اجتماع عظیم بسیجیان آستان قدس رضوی در هفته دفاع مقدس، همچنین برپایی نمایشگاه در این ایام، اعزام حدود 230 نفر از بسیجیان برای خدمت در مواکب اربعین، برپایی موکب خدمت به زائران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و عرضه ارزاق عمومی مورد نیاز مردم در این نمایشگاه، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات صالحین با حضور آیت الله صدیقی، حجت‌الاسلام حسینی قمی، حجت‌الاسلام راشد یزدی، برگزاری جلسات بصیرت انقلاب و برپایی نمایشگاه عیدانه رضوی برای عرضه کالاها و ارزاق مورد نیاز عموم مردم در اسفندماه، دعوت به نمایش و اکران فیلم‌های ماجرای نیمروز، 23نفر، منطقه پرواز ممنوع، و … گوشه ای از فعالیت های این حوزه در سال اخیر بوده است.

حوزه بسیج آستان قدس رضوی در راستای تقویت نقاط قوت و رفع ضعف های خود چه طرح‌هایی را برنامه ریزی کرده است؟
بسیج باید همیشه پویا باشد لذا هدف، داشتن برنامه، شناخت نقاط قوت و ضعف و اجرای ماموریت در زمان و مکان لازمه دست یابی به این مهم است.
لذا از آنجایی که آستان قدس رضوی در کشور شاید تنها مجموعه ای باشد که همه اقشار بسیج در آن از قبیل بسیج کارمندی، کارگری، فرهنگی، دانش آموزی، دانشجویی و…. حضور دارند در این حوزه به منظور یکپارچه‌سازی و ایجاد انسجام بین همه اقشار بسیج و استفاده از ظرفیت و توان آنها و صرفه جویی در امکانات و زمان، برنامه ریزی شده در طول سال آتی با اتخاذ سیاست واحد فرهنگی همه پایگاه های بسیج از تمام ظرفیت‌های موجود این حوزه در جهت اجرای ماموریت‌های خود استفاده کنند.

منبع : آستان نیوز تصویراز محمد جواد مشهدی

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *