جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فضای باز باغ اردوگاه خاتون میزبان بانوان عزادار حسینی

وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فضای باز باغ اردوگاه خاتون میزبان بانوان عزادار حسینی

 

 

مراسم سوگواری عزای حسینی در شرایط شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی دهه اول ماه محرم‌الحرام با حضور جمعی از بانوان در فضای باز مجموعه باغ اردوگاه خاتون در حال برگزاری است.

معصومه باعدی، مسئول باغ اردوگاه خاتون در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: ماه محرم امسال با توجه به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی و برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای روباز، آستان قدس رضوی ظرفیت‌های گوناگون خود را برای این امر اختصاص داده است که باغ اردوگاه خاتون یکی از مجموعه‌های این آستان مقدس است که در ایام عزای سیدالشهدا(ع) میزبان عزاداران حسینی است.
باعدی با اشاره به اینکه مراسم اقامه عزای حسینی ویژه بانوان به مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و همکاری هیئت انصار المهدی(عج) در حال اجرا است، گفت: مراسم عزاداری ایام شهادت اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش ویژه بانوان از روز ششم ماه محرم در محل باغ اردوگاه خاتون آغازشده و تا عصر روز عاشورا ادامه دارد، این مجموعه روزانه میزبان حدود 200 نفر از بانوان مشهدی است.
مسئول مجموعه باغ اردوگاه خاتون با اشاره به برنامه‌های این مراسم، افزود: تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی، مرثیه‌سرایی و… ازجمله بخش‌های متنوع این مراسم آیینی است.
وی با تأکید بر اینکه این مراسم در روزهای پایانی دهه آخر محرم از ساعت 17 الی 19 در خدمت عزاداران حسینی است، افزود: مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های لازم از جمله غربالگری با تب‌سنج، الزام در زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در اختیار گذاشتن محلول‌های ضدعفونی به مخاطبان در طول اجرای مراسم اعمال می‌شود.
باعدی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را در روز عاشورا از ساعت 17 به‌صورت زنده در صفحه اینستاگرام باغ اردوگاه خاتون به آدرس: @aqart.ir و @bagh.khatoo دنبال کنند.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *