پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / چشم های بی قراری که از راه دور، دل به ضریح امام مهربانی ها سپردند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / چشم های بی قراری که از راه دور، دل به ضریح امام مهربانی ها سپردند
اروان خادمان حرم رضوی از هشتم تا سیزدهم تیرماه با حضور در شهرستان های استان خراسان شمالی و برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید، عطر رضوی را به مشام همه مردمان این خطه رسانده و دل های بی قرار زیارت بارگاه شمس الشموس را آرام و قرار بخشیدند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان شمالی، پنج تن از خدام حرم رضوی از یکشنبه هشتم تا جمعه سیزدهم تیرماه جاری، همزمان با میلاد امام رضا(ع) در شهرستان های خراسان شمالی حضور یافتند و برنامه های طراحی شده با مجوز و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را به منصه ظهور رساندند.

در نخستین روز از حضور خدام حرم رضوی در خراسان شمالی مصادف با یک شنبه هشتم تیرماه که مقارن با ششمین روز از ایام دهه کرامت بود، خادمین حرم مطهر امام رضا (ع) وارد شهر فاروج شدند و با ادای احترام به آرمان های والای شهیدان و غبارروبی مزار شهدای فاروج، رسما برنامه های ویژه «زیر سایه خورشید» در استان خراسان شمالی را آغاز کردند.

برنامه هایی همچون دیدار با خانواده شهیدان، تقدیر از جهاد گران و مدافعان سلامت، دیدار با امام جمعه فاروج، نشست با رئیس دادگستری فاروج به مناسبت هفته قوه قضائیه و تقدیر از خانواده جانباز از جمله برنامه های کاروان حامل پرچم مقدس آستان قدس رضوی بود.

استقبال گسترده شهرستان بجنورد از خدام رضوی

عصر روز یک شنبه هم کاروان زیر سایه خورشید وارد شهر بجنورد شد و مورد استقبال دلباختگان امام هشتم (ع) قرار گرفت که در بدو ورود خدام به شهر بجنورد، با رژه و استقبال موتور سواران و نشست با کارکنان پتروشیمی همراه بود و نوای عاشقانه یا علی بن موسی الرضا (ع) بر لبان استقبال کنندگان زمزمه شد.

تقدیر از جهادگران و فعالان فرهنگی، دیدار با خانواده شهید و قدردانی از جهادگر غسال متوفیان کرونایی، تقدیر از مدافعان سلامت و پرسنل درمان بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، اجرای برنامه لحظه های بی قراری، حضور در صدا و سیمای مرکز استان و برنامه زنده «شب های اترک»، قدردانی از گروه جهادگر که در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به آسیب دیدگان از بیماری کووید 19 پیشگام بودند اهم برنامه های حضور خادمان حرم رضوی در بجنورد به شمار می رفت.

روز دوشنبه و در دومین روز از حضور خدام آستان قدس رضوی و اجرای طرح زیرسایه خورشید، نشست خادمان با بسیجیان بجنورد رقم خورد که با مداحی و مولودی خوانی در رثای امام هشتم (ع) همراه بود و در این مراسم، نشان خدمت امام هشتم (ع) توسط خادمین حرم مطهر رضوی بر سینه بسیجیان فعال بجنوردی نقش بست و همچنین کاروان زیر سایه خورشید، با حضور در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد از پرسنل درمان این بیمارستان که در ماه های اخیر و با شیوع ویروس کرونا به عنوان بیمارستان ویژه درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 فعالیت دارد قدردانی کردند.

خدام رضوی در ادامه با حضور در کارگاه تولید ماسک شمیم از همت خواهران بسیجی و جهادگر بجنوردی فعال در این کارگاه قدردانی کردند و  همچنین با حضور در منزل جهادگر جوان و مسجدی «حسین شجاعی» از وی به نمایندگی از گروه جهادی خیرین سلامت بجنورد با اهداء تبرکی و یاد بود حرم مطهر رضوی تقدیر شد.

مراسم عقد زوج جوان شوقانی

عصر دومين روز سفر خدام رضوي در خراسان شمالي با حضور در شهرستان شوقان و مراسم عقد زوج جوان مسجدي پيوند خورد که طی آن مراسم عقد زوج جوان مسجدی با حضور خدام آستان قدس رضوی و زیر سایه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم برگزار و خطبه عقد این زوج  توسط «حجت الاسلام هادی معصومی» امام جمعه شهر شوقان جاری شد و مراسم با اقامه نماز  مغرب و عشاء همراه بود.

کاروان زیر سایه خورشید در شهر شوقان علاوه بر این مراسم، دیدار با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا، حضور در جشن تکلیف دختران، عیادت از بیمار جوان و نیز تقدیر از نانوای خیر شوقان را با مداحی و پرچم گردانی عطر حرم رضوی به مشام مشتاقان رساندند.

اهدای نشان خدمت رضوی به امام جمعه آشخانه

سومين روز از سفر کاروان زير سايه خورشيد با استقبال مردم و مسئولان شهر آشخانه در مانه و سملقان آغاز شد که کاروان خدام رضوی در هشتمین روز از ایام دهه کرامت وارد شهرستان مانه و سملقان شدند و در بدو ورود مورد استقبال فرماندار این شهرستان به همراه امام جمعه شهر آشخانه قرار گرفتند.

این برنامه با اهدای نشان خدمت رضوی توسط خادمین حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) به  امام جمعه و فرماندار پایان یافت و پس از آن نیز طی دیدارهای جداگانه از مدافعان سلامت و نیز از «سید حبیب سجادی» به نمایندگی از جهادگران طلبه که در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا خدمت رسانی کرده بودند، تقدیر شد.

همچنین دیدار با خانواده معزز شهید ناصری، تقدیر از پارکبانان و نیروی خدمات شهرداری آشخانه و نیز قدردانی از کادر درمان بیمارستان آشخانه و توزیع نبات و نمک متبرک رضوی دیگر برنامه هایی بود که تا پیش از ظهر سه شنبه و در سفر به شهرستان مانه و سملقان انجام گرفت.

غبارروبی مزار شهدای شیروان

عصر روز سه شنبه هم برنامه های حضور خدام آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با حضور در جشن مردمی میلاد امام هشتم (ع) و خواهر بزرگوارشان در شهر راز با قدردانی از پدر بزرگوار شهید، مداحی و مولودی خوانی توسط خدام حرم مطهر رضوی، برگزاری مسابقه فرهنگی و قرعه کشی عمومی و اهداء جوایز پایان یافت.

کاروان خدام حرم رضوي در روز چهارشنبه و چهارمين روز از حضور خود در خراسان شمالي، مهمان خطه شيروان شدند و پس از دیدار با امام جمعه شیروان با همراهي امام جمعه و مسئولان شهر شيروان بر مزار شهداي شيروان حاضر شدند و با گلاب معطر،  قبور مطهر شهيدان را غبارروبي و عطر افشاني کردند و پس از آن ديدار با خانواده شهيد فدايي در شهر زيارت و دلجويي از خانواده نيازمند و محروم در روستاي لوجعلي و نيز ديدار و بازديد از مرکز نگهداري کودکان بي سرپرست و کم توان جسمي حرکتي «مهر» انجام شد.

تقدیر از مدافعان سلامت سنخواست

خدام آستان قدس رضوي در پنجمين روز از حضور خود در خراسان شمالي وارد شهرستان جاجرم شدند و مورد استقبال مردم و مسئولان شهر سنخواست قرار گرفتند که «حجت الاسلام علیزاده» امام جمعه سنخواست ضمن استقبال از خدام در برنامه های اجرا شده کاروان زیر سایه خورشید این کاروان را همراهی کرد که خدام رضوی ابتدا با حضور در منزل شهید «سید ابراهیم میری» و نیز خانواده شهید «سید قاسم حسینی» و عرض ارادت به مقام شامخ شهدا، با مداحی در رثای امام هشتم، فضای معنویت توسل و تمسک جویی به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را فراهم آوردند.

همچنین قدردانی از پرسنل درمان و مدافعان سلامت سنخواست با حضور در شبکه بهداشت این شهر و نیز اعطای نشان خدمت رضوی به فعالان و مسئولان این شهر از جمله امام جمعه و بخشدار و نیز فرمانده بسیج از اهم برنامه های حضور خادمین در شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم بود.

تکریم خانواده شهید حادثه ناوچه کنارک

عصر روز پنج شنبه نیز مراسم بزرگداشت و اربعین «شهید محمد ابراهیم کاظمی»، یکی از شهدای والا مقام حادثه ناوچه کنارک، در مسجد امام خمینی(ره) شهر درق از توابع شهرستان گرمه با حضور سفیران حرم مطهر ثامن الحجج (ع) برگزار شد که خدام رضوی در این مراسم با اهداء هدیه ای ویژه به خانواده شهید محمد ابراهیم کاظمی، به مقام آن شهید بزرگوار عرض ارادت کردند و همچنین کاروان زیر سایه خورشید، در منزل شهید «محمد هادی درویشی» حضور یافته و خانواده آن شهید بزرگوار را تکریم کردند.

در آخرین روز از حضور خادمان حرم رضوی در خراسان شمالی هم کاروان زير سايه خورشيد با همراهي و مشارکت کانون فرهنگي و هنري محبان الزهرا (س) همزمان با ولادت ثامن الحجج(ع) وارد شهرستان اسفراين شد که مردم و مسئولان شهر اسفراين با نغمه آرام بخش «السلام عليک يا علي بن موسي الرضا(ع)» از خادمان آستان قدس رضوي استقبال کردند.

قدرداني از مدافعان سلامت و پرسنل درمان بيماران مبتلا به ويروس کرونا و تجليل از شهيد خدمت سرهنگ مهري و نيز حضور در نماز جمعه اسفراين از اهم برنامه هاي آخرين روز حضور خدام در استان خراسان شمالي و شهر اسفراين بود و همچنین در شام میلاد امام رضا(ع)، آيين خطبه خواني و جاروکشان مردم اسفراين با همراهي و‌ حضور خادمين بارگاه ملکوتي ثامن الحجج (ع) برگزار شد که اين مراسم نمادين پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از مقابل مسجد جامع قديم اسفراين آغاز و طي مسير خيابان معلم، مقابل مسجد اعظم اين شهر پايان يافت.

پس از اين مراسم که با مداحي دو تن از مداحان پيشکسوت اسفرايني و نيز پرچم گرداني بارگاه مطهر رضوي همراه بود، مراسم جشن ميلاد امام رئوف حضرت امام رضا (ع) در مسجد اعظم اين شهر برگزار شد که برنامه هاي کاروان زير سايه خورشيد پس از حضور پر تلاش و‌ متبرک‌‌ 6 روزه خادمين حرم رضوي به خراسان شمالي پايان یافت.

گفتنی است؛ کانون هاي فرهنگي و هنري علامه اميني (ره)، امام حسين (ع)، امام هادي (ع)، امام سجاد (ع)، کانون رأفت، کانون قدر ولايت، کانون شهداي شهرک وليعصر (عج) و محبان الزهرا (س) و کانون شهداي سراب در اجراي طرح زير سايه خورشيد در شهرستان هاي خراسان شمالي مشارکت محوري داشتند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *