جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /سوگواری خادمان و زائران در شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع)

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /سوگواری خادمان و زائران در شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع)

حرکت کاروان خادمان، از ره‌باغ حضرت زهرا(س) به سوی صحن و سرای حرم آغاز شد؛ با شمع‌هایی که به نشانه عزای شام غریبان روشن شده بود و چشمانی که چون شمع، اشکباران بود.

به گزارش آستان‌نیوز، مراسم آیینی شام غریبان شهدای کربلا، امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء عاشورا آغاز شد و خادمان حرم مطهر رضوی حرکت خود را از ره‌باغ حضرت زهرا(س) آغاز کردند.
در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، خادمان حرم با شمع‌های لاله در دست، به صحن و سرای امام هشتم(ع) مشرف شدند و با استقرار در بست شیخ طبرسی، سوگواره شام غریبان شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان را برپا کردند.

مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، این محفل را با ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی شور و حالی دوچندان بخشیدند و زائران حضرت رضا(ع) نیز همراه با خادمان این آستان ملکوتی، در سوگ این مصیبت بر سر و سینه زدند.
آیین شام غریبان، یکی از قدیمی‌ترین آیین‌های عزاداری خادمان رضوی در شام عاشورای حسینی است که هر سال در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار می‌شود و هزاران زائر در کنار صدها خادم، در این مراسم عزاداری به سوگ می‌نشینند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *