جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تکریم 189 دانش‌آموز یتیم و نیازمند محله طرق با اجرای وقفنامه زنده‌یاد «مکرم»

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تکریم 189 دانش‌آموز یتیم و نیازمند محله طرق با اجرای وقفنامه زنده‌یاد «مکرم»
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خبر داد:
 

بنیاد کرامت رضوی با اجرای بخشی از وقف‌نامه زنده یاد «مکرم»، 189 دانش‌آموز یتیم و نیازمند محله طرق مشهد را تکریم و کارت‌های هدایای پنج میلیون ریالی به آنها اهدا کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، زنده‌یاد محمود مکرم، از خادمان افتخاری حرم مطهر رضوی بود که در سال 1330 و با هدف حمایت از تعلیم و تربیت، یک بنیاد علمی فرهنگی را در مشهد تاسیس کرد و از آن زمان تا به امروز، مدارس مکرم، فرهنگ و حکمت، تحت پوشش این بنیاد است.
این واقف نیک‌اندیش، بخشی از املاک، مزارع و قنوات خود را در یک وقفنامه رسمی، وقف آستان قدس رضوی کرد تا درآمد حاصل از این موقوفات صرف کمک به تحصیل رایگان دانش‌آموزان یتیم و نیازمند سه مدرسه و همچنین تعلیم بیش از 1000 محصل و طلبه علوم دینی شود. از سال 1352 که زنده‌یاد مکرم به دیار باقی شتافت، آستان قدس رضوی هر ساله در راستای اجرای نیات واقف، خدمات مد نظر آن خادم نیک‌اندیش را اجرایی و عواید حاصل از موقوفات را مدارس تحت پوشش بنیاد علمی و فرهنگی او، هزینه می‌کند.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با آستان‌نیوز، با اشاره اجرای این وقف‌نامه در سال جاری اظهار کرد: طبق نیت زنده‌یاد مکرم و با دستور تولیت آستان قدس رضوی، در سال جاری نیز عواید حاصل از موقوفات آن مرحوم در قالب اهدای کارت‌های هدیه پنج میلیون ریالی به 189 دانش‌آموز نیازمند و یتیم مدارس در مکرم، فرهنگ و حکمت واقع در محله طرق مشهد، اهدا شد تا از آن برای خرید لوازم ضروری استفاده و به تسهیل تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان کمک شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *