جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معرفی و دانلود منزلت زیارت در سایت حرم رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معرفی و دانلود منزلت زیارت در سایت حرم رضوی
به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی کتاب منزلت زیارت: ویژگی ‌ها و آداب زیارت امام‌ رضا(ع) از مجموعه کتاب های هفت جلدی پرسمان رضوی در فضای مجازی بارگاه منور امام مهربانی ها معرفی شد.

به گزارش آستان نیوز، مجموعه کتاب‌ های پرسمان رضوی از سری محصولات اداره تولیدات فرهنگی است که برای آشنایی زائران و مجاوران با زندگی و سیره حضرت رضا(ع) به کوشش محمد باقر پورامینی به نگارش در آمده و توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و منتشر شده است.
زیارت نشانى از محبت و شیدایی است و بیانگر زبان علاقه و ترجمان وابستگى قلبى زائر به امام. زمانی‌که زائر به زیارت امام مشرف می ‌شود، در این بهشت، مهمان سفرi معنوى ولی خداست و با زیارت، شایستگى و موقعیت آن را مى ‌یابد که زیر چتر عنایتش قرار گیرد. از این‌ رو به ‌هنگام زیارت، نسیم لطف امام‌ رضا(ع) به زائر می ‌وزد و زمینi کسب فیض برای وی فراهم می‌ آید. او در آن هنگام می ‌تواند با توجه به ویژگی‌ ها و رعایت آداب زیارت، به بخشش گناه و رفع گرفتاری و رسیدن به مقصود خود امید داشته باشد. کتاب «منزلت زیارت» دریچه ‌ای به این اقبال و خواست زائران حرمِ دوست است که در سایت حرم مطهر رضوی معرفی شده است و دوستداران مکتب رضوی می توانند با مراجعه به سایت بارگاه منور این امام همام به آدرس haram.razavi.ir از مطالب بیان شده در این کتاب بهره مند شوند.
جلد پنجم مجموعه کتاب های پرسمان رضوی با عنوان «منزلت زیارت: ویژگی ‌ها و آداب زیارت امام‌ رضا(ع)» بخشی از پرسش‌ های زائران بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها را برای شناخت بیشتر از زیارت، پاسخ می دهد.
این کتاب دارای 9 فصل با عناوین حکمت زیارت، مفهوم زیارت، پیشینه زیارت، فضیلت زیارت، زمان زیارت، آداب زیارت،  متن زیارت، عرفان زیارت، آثار زیارت و کانون زیارت است که با رویکرد پاسخ به سوالاتی همچون زیارت به چه معناست؟ آیا همان دیدن است؟، رابطه زیارت و محبت چیست؟ اصولا زیارت امام(ع)، ارتباطی با محبت به ایشان دارد؟، رابطه زیارت و دوری از گناه چیست؟ آیا در وقت زیارت می ‌توانیم انتظار بخشش داشته باشیم؟، آیا اهل ‌بیت(ع) هم به زیارت تشویق می‌کردند و خود به زیارت می‌رفتند؟ و آیا از پیامبر(ص) سخن و نکته ‌ای درباره زیارت امام‌ رضا(ع) بیان شده است؟ به رشته تحریر در آمده است.
یادآوری می ‌شود؛ تولیدات فرهنگی اعم از تولید و انتشار کتاب، لوح فشرده، انتشار پوستر و کارت ‌پستال از جمله فعالیت‌ های فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که در طول سال انجام می ‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *