جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیرجند میزبان کاروان زیر سایه خورشید شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بیرجند میزبان کاروان زیر سایه خورشید شد
همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت، بیرجند دیار علم و ادب میزبان خادمان حرم ثامن‌الحجج علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان جنوبی، همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت، اعضای اعزامی کاروان زیر سایه خورشید وارد شهرستان بیرجند دیار علم و ادب شدند.

خادمان بارگاه رضوی در بدو ورود با آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و گفتگو کردند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از آن با جمعی از خادمیاران استان و همچنین کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیدار کردند.

خادمان بارگاه رضوی که به مدت سه روز در شهرستان بیرجند حضور دارند برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام را با توجه به شرایط ویروس کرونا طبق پروتکل های بهداشتی بدون اجتماعات و جشن‌های عمومی و به صورت محدود برگزار می کنند.

دیدار با خانواده های معزز شهدا، تقدیر از تلاش ها و زحمات کادر درمانی استان، دیدار با پرسنل مرزبانی، حضور در روستاهای محروم، تجلیل از گروه های جهادی، حضور در مراسم نوجوانان تازه مکلف، شرکت در مراسم خطبه خوانی عقد نوعروسان، بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی، بازدید از کارگاه تولیدی ماسک و غباروبی آستان مقدس امامزادگان باقریه از جمله برنامه های سفر خدام حرم مطهر رضوی به شهرستان بیرجند است.

از اهداف مهم سفر خادمان امام رضا(ع) به استان‌های مختلف گسترش روزافزون عطر و بوی رضوی و تبلیغ و ترویج بیش از پیش سیره رضوی بین مردم و دادن فرصت زیارت از راه دور به افرادی است که به هر دلیل امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک امام هشتم شیعیان را ندارند.

گفتنی است؛ ۱۳ سال است که در دهه کرامت و در قالب جشن های زیر سایه خورشید جمعی از خادمان امام رضا (ع) به همراه پرچم حرم رضوی در ۳۱ استان ایران و ۲۷ کشور مسلمان جهان حضور می یابند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *